2nd line Supporttekniker - Forsmark

Arbetsbeskrivning

Vår kund söker en 2nd line supporttekniker. Tjänsten passar dig som söker ett varierande och utvecklande arbete. Ta chansen att söka tjänsten! Du kommer få möjligheten att tillhöra ett fantastiskt team inom Nordens mest växande koncern.

Vår kund erbjuder en arbetsplats där de förvaltar en bred teknisk plattform där du får möjlighet till att bidra till kundens och din egen utveckling. Det är en inspirerande arbetsplats där energi, service och trivsel är i fokus.

I rollen som 2nd line supporttekniker får du vara med i alla steg gällande införande, utveckling, förvaltning av kundens system och tjänster.
I gruppen som du tillhör hanterar man varierande uppgifter av mer avancerad typ både via fjärrstyrning och på plats hos användarna.
Det finns också möjlighet att ingå i specifika projekt.

Som person är du snabblärd och har lätt att förstå olika typer av system och hur dem hänger ihop. Du är ansvarsfull, lösningsfokuserad och målinriktad.

- Du kommer att lösa ärenden av mer avancerad grad som eskaleras till dig.

- Hantera beställningar som till exempel behörigheter och konton.

- Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med kundens system och tekniskt ansvariga.

- Kontinuerligt bidra till att hitta förbättringar och komma med lösningsförslag.

- Bidra med stöd och kompetens både internt och till andra grupper.

- Samarbeta med kunder och leverantörer.

Kvalifikationer:

- Flera års erfarenhet av support, alternativt relevant utbildning.

- Eftergymasial utbildning med inriktning IT eller motsvarande.

- Van att arbeta strukturerat i ärendehanteringssystem

- Meriterande om du arbetat i Citrix, AD och Microsoft 365.

- Meriterande om du har erfarenhet att arbeta process- eller ramverksorienterat (till exempel ITIL eller Lean)

- Du har goda kunskaper i tal och skrift i Svenska och Engelska.

- Svenskt medborgarskap är ett krav pga säkerhetsprövning. Säkerhetsprövningen innebär drogtest, registerkontroll och säkerhetsprövningssamtal.

Human IT
Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt.

I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.

Tillsammans skapar vi framtiden 🚀



- Tillsvidareanställning med fast månadslön

- Kollektivavtal

- Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag

- Utvecklingsplan

- Hälsoförsäkring

- Rabatt på SATS

- Konsultstyrelse

- Förskottssemester



Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.

Plats: Ringhals.

Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!



Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.

Certifierade med toppbetyg!

Och förresten:

Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Human IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 30 juli 2023

Besöksadress

Box 577
None

Postadress

Box 577
Stockholm, 10131

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024