2st TV-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu efter 2 stycken TV-supporttekniker som skall ansvara för den tekniska supporten av vår kunds marknad för TV-sändningar i Sverige. Som medarbetare på kundens TCS avdelning fungerar du främst som stöd till deras kundservicepersonal. Dina primära uppgifter är: - Felsökning, analys och kontroll av felanmälningar inkomna via kundens ärendehanteringssystem - Återrapportering av lösning alternativt ärendets status till slutkund - Att eskalera ärenden till 3:e part såsom nätbolag, tekniker eller leverantörer - Att utbilda kundens kundservicepersonal genom att lotsa dem genom en teknisk felsökning - Att identifiera utbildningsområden hos våra kundserviceleverantörer Du kommer i en del samtal tala direkt med slutkunder, vilket ställer extra höga krav på god kommunikationsförmåga och vänligt bemötande. Arbetet kräver stor förståelse för hur kundens produkter och tjänster fungerar för kunderna. Personliga egenskaper - Förmågan att snabbt sätta dig in i och förstå ett tekniskt problem men också att kunna sätta problemet i ett större sammanhang, att se helheten - Stark analytisk förmåga, kunna prioritera och utesluta moment - Förmågan att beskriva tekniska problem på ett mycket lättförståeligt sätt - Kunna arbeta fokuserat trots stress och högt tempo som det tidvis är i en callcentermiljö - Ha lätt för att samarbeta och skapa relationer då arbetet innebär kontakt och nära samarbete med kunder, medarbetare på kundens kundservice samt externa leverantörer - Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten Lämplig bakgrund - Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande. - God förståelse för TV och videoteknik samt erfarenhet av att koppla TV-utrustning, t ex DVD, Video, TV-spel och hemmabioutrustning. - Kunskap om i Sverige vanliga TV-kanaler. - Tidigare erfarenhet från teknisk felsökning är ett krav - God datorvana och erfarenhet av att arbeta i flera olika system samtidigt - Erfarenhet från helpdesk eller annat kundstödsarbete är ett krav - Kommunikation både externt och internt sker i såväl svenska som engelska språket. Meriterande: - Tidigare erfarenhet av liknande supporttjänst

Sammanfattning

Liknande jobb


31 oktober 2024