3 supporttekniker inom helpdesk sökes för ett länge uppdrag

3 supporttekniker inom helpdesk sökes för ett länge uppdrag

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av IT-support och har goda kunskaper inom datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet? Passa på att sök detta uppdrag!

Om uppdraget

Vi söker just nu för vår kunds räkning 3 personer inom IT-support. Arbetet kommer ske för deras servicedesk där det finns i dagsläget 7 andra medarbetare. Kunden är en förvaltningsmyndighet verksam inom utbildningsfrågor. Uppdraget är på heltid och har beräknad start 2020-04-21 till och med 2021-04-20, med chans till förlängning. Placering Stockholm, Solna.

Dina arbetsuppgifter

Arbetet som supporttekniker kommer att innebära kontakt dagligen med användare både genom mail, telefon och personlig kontakt. Fokus kommer att vara att ge daglig support till verksamhetens ca 800 användare. Du kommer att felsöka tekniska problem och hitta lösningar. Vidare kommer arbetet innebära installationer, ärenderegistrering samt skrivarhantering. Arbete med AD, ITIL, WSUS och Nilex kommer vara förekommande därför är det meriterande med kunskaper inom dessa. Som person är du självgående och strukturerad samt lösningsorienterad i ditt arbete. Du drivs av god service och har en god kommunikativ förmåga.

Dina kvalifikationer

- gymnasium eller likvärdig utbildning
- minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
- goda kunskaper i MS Office
- kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis HP Service Manager eller ServiceNow)
- meriterande med erfarenhet av AD eller LDAP
- meriterande med en grundläggande ITIL-utbildning i ITIL v3 eller ITIL v4
- meriterande med kunskaper inom Nilex Service Platform som ärendehanteringssystem


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2020-04-01.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Antonia Rodhe.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 1 april 2020

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024