3rd line supporttekniker

3rd line supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Till en av våra kunder i Solna söker vi en 3rd line supporttekniker till ett av deras kundteam. Kunden är en ledande nordisk leverantör av molnbaserade IT-tjänster. De arbetar med den senaste tekniken och du har stora möjligheter att utvecklas och själv forma din framtid. Tjänsten inleds som konsultuppdrag med ambitionen att senare gå över till kund.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
I rollen som 3rd line supporttekniker kommer du att supportera samt hantera de mer avancerade felsökningsärendena och delta i förbättrings- och förändringsprojekt för deras kunder. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer att hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt vara i kontakt med användare som har olika typer av applikationer och IT-plattformar.

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du som söker har en god teknisk kompetens och minst fyra års erfarenhet inom IT-branschen. Vi utgår från att du är en person med en naturlig problemlösningsförmåga och känner dig trygg i att fatta egna beslut. I ditt arbete är du engagerad och tycker om att arbeta både självständigt och i team. Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.

Krav
- Goda kunskaper inom Windows Server med tillhörande tjänster
- Kunskaper inom Microsoft Office 365 och Azure
- Kunskaper inom switchar, routing och brandväggar 
- Utbildning inom IT, YH-utbildning eller motsvarande eftergymnasial utbildning
Meriterande 
- Kunskaper inom Citrix
- B-körkort
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 12 november 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024