3st teamledare till 2:nd line support

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu efter 3 stycken teamledare som skall leda och stötta 3 olika grupper av 2:nd line supporttekniker i en callcenterfunktion. 2:nd line supportgrupperna skall ansvara för den tekniska supporten av vår kunds marknad för telefoni och Internettjänster i Sverige. Du som teamledare kommer att vara del av en backoffice- och 2:nd line supportgrupp. Du har till uppgift att stötta och utveckla din grupp så att den når sina uppställda mål. Gruppen arbetar främst med att lösa tekniska problem och ger supportstöd till 1:e line support. Till vardagen hör bl.a. - Kontroll och analys av inkomna tekniska ärenden via ärendesystemet ARS. - Stöttning av medarbetarna i din grupp så att de effektiviserar sin tid. - Effektivisera 1:e line så att deras lösningsfrekvens ökar. - Ta emot telefonsamtal när hela 1:e line och 2:nd line är upptaget eller för att du själva inte vill tappa udden. Tjänsterna man jobbar med är bl.a. LAN, ADSL, Dial-Up, Kabelbredband, Mobilt Internet, Mobiltelefoni och Bredbandstelefoni. Kompetens och egenskaper Du skall ha minst 3-5 års erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från 1:e line- eller 2:nd line support, men även tidigare jobb med liknande tjänster är meriterande. Du ska ha en teknisk läggning samt en vilja att inspirera andra till att lära och utvecklas. Det är viktigt att du är driven och metodisk, med ett intresse för datorer, mobiltelefoner och problemlösning. Du som person skall vara utåtriktad, noggrann och stresstålig. Du skall brinna för varje samtal och förstå vikten av dess betydelse och ha förmågan att överföra det till din grupp. Dessa är nödvändiga kunskaper: - En naturlig och entusiasmerande ledarstil. - 3-5 år inom supportfunktion eller tidigare erfarenhet som teamledare i callcenterlösning. - Goda kunskaper i Windows XP och Windows Vista. - Goda kunskaper inom LAN och LAN-utrustning som routrar, trådlösa nätverk och vanliga typer av modem. - Kunskaper i TCP/IP och en förståelse för hur nätverk och Internet fungerar. - Teknisk utbildning eller motsvarande. - Du skall, såväl på svenska som på engelska, uttrycka dig korrekt i tal och skrift. - Mycket god social kompetens, då kontakt både externt och internt är mycket viktigt i det dagliga arbetet. Meriterande: - Tidigare erfarenhet av 2:nd line support och/eller teamledare inom telekombranschen.

Sammanfattning

Liknande jobb


10 juni 2024

10 juni 2024

10 juni 2024