4 Helpdesktekniker till nystartad support - Rekrytering

Arbetsbeskrivning

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!


SWIT söker för kunds räkning fyra helpdesktekniker till ny supportenhet. Vår kund är verksam inom vården och riktar sig mot sjukhus och landsting. Idag är vår kunds 1:a lina outsourcad, men man har beslutat att påbörja arbetet med att ta hem supportfunktionen. Det innebär att etablering av ny funktion påbörjas redan nu och en första småskalig supportfunktion ska vara i produktion från Q4 2015. Därefter ska samtliga tjänster flyttas över från leverantör till vår kund med slutdatum Q4 2016. Under 2016 ska även en 2:a linje byggas upp vilket ger gott om utvecklingsmöjligheter.

Supporten har öppet dygnet runt, året runt. Öppettider kvällar, nätter och helger kommer att starta från mitten av 2016. Då kan du som Helpdesktekniker komma att arbeta olika tider dygnet runt enligt schema och inom Kollektivavtalets ramar. 

Arbetsuppgifter
Att vara helpdesktekniker innebär att äga och hantera alla inkomna ärenden (incidenter och användarstödsfrågor) genom hela supportkedjan för vår kunds samtliga tjänster. Då flertalet tjänster är av kritisk karaktär samt har starka beroenden till andra tjänster är det en ansvarsfylld uppgift att felsöka och kommunicera kring fel i de olika tjänsterna. Det är därför av stor vikt att förstå tjänsten, kundens verksamhet och påverkan vid ett avbrott samt vår kunds interna processer och kunskapsbanker för att snabbt kunna vidta rätt åtgärd för att avhjälpa felen.

Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att:

* Ansvara för ärendehantering
* Ge stöd och support åt användare i verksamheten, leverantörer samt tjänsteägare/förvaltare
* Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån felet kommer.
* Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.
* Kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, checklistor etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
* Hålla utbildningspass för dina kollegor.

Kvalifikationer och kompetens
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av arbete i supportfunktion. Vi tror att du har minst två års erfarenhet av att ge support per telefon, epost och att arbeta i ärendehanteringssystem. Du är van att läsa och följa processer och det är meriterande om du har kännedom om ITIL.

Som person är du stresstålig, noggrann och tycker om när det är en mix av nya samt återkommande uppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga, och en god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska. Service och kvalitet är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter nöjda kunder. Du driver självständigt ärende från start till slut med hjälp av förvärvad kunskap eller kollegor om så behövs. Det är meriterande om du har erfarenhet från vård- och omsorgssektorn.

Övrigt
SWIT rekryterar för kunds räkning och du kommer att anställas av vår kund. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsterna är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Markus Öhman, 070-471 02 43

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • enl ök
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 9 juni 2015

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024