45 telefonister till AMS

Arbetsbeskrivning

AMS IT-enhet ansvarar för all IT-relaterad verksamhet inom Arbetsmarknadsverket, (AMV) såsom verksamhetsutveckling, infrastruktur och produktion.Där ingår även ansvar för telefoni och telefonitjänster.AMS IT-enhet har för närvarande ca 230 medarbetare, med huvudsaklig placering i Stockholm. AMS IT-enhet ska etablera delar av sin verksamhet till östersund.I den första etappen skall personal till AMV:s nationella telefonväxel rekryteras.Sedan sommaren 2005 har AMV haft en tillfällig nationell växel i produktion, med medarbetare spridda över hela landet.Denna tillfälliga växel skall nu avvecklas och istället ska en ny, permanent växel (Nationella växeln) etableras i Östersund.Som förstärkning till den Nationella växeln finns en digital växel (DigiTala) som "förstår" mänskligt tal och som automatiskt direktkopplar inkommande samtal då för- och efternamn kan uppges.Vi söker nu dig som vill ha den viktiga och intressanta rollen att vara AMV:s ansikte utåt; du utgör kundens kontakt med oss via kanalen telefoni.Arbetsuppgifter Som telefonist i Nationella växeln skall du ge telefonservice till alla verksamheter inom AMV.Du ska lotsa både externa och interna kunder såsom arbetsgivare, arbetssökande, andra myndigheter och kollegor till rätt mottagare eller funktion.Arbetet medför hantering av en stor mängd frågor av varierande slag, som ska hanteras professionellt och med hög grad av servicekänsla.Nationella växelns öppettider är för närvarande måndag-fredag, 08:00-16:30.Vi arbetar med Centrex telefonisystem, vilket innebär att arbetet utförs i Windows pc-miljö.Utöver att fungera som direkt växelfunktion, ansvarar Nationella växeln även för ett antal administrativa uppgifter inom området telefoni, bland annat: .uppdatering av den interna telefonkatalogen .uppdatering av personuppgifter i den digitala telefonitjänsten DigiTala .extern felanmälan av telefoni.Arbete pågår för att på sikt kunna knyta ytterligare arbetsuppgifter till Nationella växeln.Arbetet kommer att ledas av en chef som tillsammans med ett antal gruppledare kommer att leda och fördela arbetet.Gruppledare kommer att utses inom telefonistgruppen.Kompetenskrav och personliga egenskaper .Eftersom vi betraktar Nationella växeln som ett "service center" är erfarenhet från arbete med service- och kundrelaterade funktioner ett krav.Din röst, ditt uppträdande och ditt engagemang betyder mycket för hur kunden uppfattar AMV..Genomgången gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens är ett krav..Du ska kunna föra en enklare dialog med kunden på engelska..Erfarenhet från arbete som växeltelefonist är meritrande..Vi vill att du har god datorvana med kunskap om Ms Office och kan uttrycka dig i skrift..För att kunna utveckla "service center-tanken" är det viktigt att du kan kommunicera och samarbeta i team..Du är mål- och resultatmedveten samt har en vilja att ta ansvar för helheten i arbetet..Vi ser gärna att du är intresserad av samhällsfrågor och att du delar vårat engagemang för Arbetsmarknadsverkets uppdrag..Du bör känna till hur man hanterar stress, då mängden inkommande samtal periodvis kan vara hög.Vi eftersträvar mångfald bland personalen.Eventuella internsökande har företräde.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.Urval av sökande kommer att genomföras med intervju- och urvalsseminarium.Ett informationsmöte kring de utannonserade telefonistjobben kommer att hållas på Gamla Teatern i Östersund den 8 februari kl.10.00, kl.15.00 och kl.18.00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsmarknadsstyrelsen
  • 45 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 3 februari 2006
  • Ansök senast: 5 februari 2006

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006