Account Manager

Arbetsbeskrivning

Är du resultatinriktad och kontaktskapande? Vill du arbeta med komplex försäljning av systemlösningar inom HR/lön- och ekonomiområdet? Vill du jobba i ett fokuserat team med projektledare, applikationsspecialister, konsulter och teknisk support för att effektivisera kundernas administration? Då är du kollegan vi söker!

Hogia Redovisning & Revision AB är en etablerad programleverantör på marknaden och erbjuder kompletta lösningar anpassade för byråer och företag och organisationer som centraliserar sina administrativa funktioner i ett så kallat Shared Service Center (SSC).

Hogia verkar inom lön, HR, ekonomi, redovisning, revision och skatt. Utvecklingen av programmen sker i nära samarbete med såväl Hogias kunder som branschorganisationer. Hogia Redovisning & Revision ligger i framkant när det gäller nytänkande, flexibilitet och anpassningar till förändringar i lagar, rekommendationer och regelverk.

Om tjänsten

Som Account Manager ansvarar du för att driva stora och komplexa affärer främst mot nya medelstora och större kunder. Du kommer bearbeta företag i olika branscher där behovet av effektiv centraliserad administration är högprioriterat. Förutom att ta in nya kunder till din portfölj, kommer du även ha dialog med ett mindre antal befintliga kunder. Till din hjälp har du ett team av duktiga kollegor i form av projektledare, specialister, konsulter, kundchefer m.fl. som säkerställer att leveransen blir optimal. Du kommer att bygga långsiktiga relationer genom att arbeta med marknadsaktiviteter så som kampanjer, seminarier, mässor, kundmöten och regelbunden uppföljning. Genom att förutse och förstå kundernas ofta komplexa behov, kan du erbjuda lösningar utifrån vår breda produktportfölj. Du har också en viktig roll i att identifiera och stämma av trender, behov och efterfrågan av nya produkter och lösningar och för en tät dialog med våra kommersiella produktägare.

Då du ansvarar för att driva säljprocessen framåt är förståelsen för organisationsstrukturer, kommunikationsflöden och beslutsprocesser central. Med tanke på att vi jobbar med större kunders organisationer har du inte sällan dialog med många olika beslutsfattare, ledningsgrupper, inköpsavdelningar etc. Du styr och planerar själv ditt arbete, bokar och genomför kundmöten och uppföljningar. Resor är en naturlig del av tjänsten, även om merparten av kunddialogerna den senaste tiden skett via digitala mötesplatser. På sikt finns goda möjligheter att utvecklas vidare inom Hogia-gruppen.

Är du vår nya kollega?

Vi söker dig som är självgående med ett driv och intresse för att skapa och utveckla affärer. Du har några års erfarenhet av konsultativ försäljning, gärna systemförsäljning, med goda säljresultat. Du har utbildning eller motsvarade erfarenhet inom företagsekonomi och är förtroendeingivande, analytisk och arbetar systematiskt för att skapa nya möjligheter i mötet med andra. Vi tror att du, precis som vi, drivs av att nå uppsatta mål och ser en fördel i att få ta ett stort eget ansvar för ditt arbete. För att trivas i rollen behöver du vara trygg i att hålla presentationer inför stora som små grupper och kommunicerar väl på svenska och engelska. Det är meriterande om du har arbetat i eller med revisions-, redovisnings- eller lönebyråer.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag eller kontakta oss om du har frågor. Välkommen in med din ansökan!

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Linda Falk, rekryterare
0303-68893
Johanna Axelsson
0303-68858

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Redovisning & Revision AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Besöksadress

Hakenäs 101
None

Postadress

Hakenäs 101
Stenungsund, 44447

Liknande jobb


Mediasäljare

Mediasäljare

7 juni 2024

7 juni 2024