Account Manager

Account Manager

Arbetsbeskrivning

Om företaget:

I över 25 år har Kramer Electronics utvecklat kreativa lösningar inom ljud- och bilddistribution för analoga och digitala signaler. Kramer Electronics är branschledande inom produktkvalitet, tillförlitlighet och kundtillfredsställelse. Du kan hitta Kramer Electronics i en mängd olika applikationer - från enklare lösningar till komplexa integrerade system.

Kramer Electronics finns representerade i över 60 länder runt om i världen och nu söker vi en Account Manager till deras kontor i centrala Stockholm.

Som Account Manager kommer du att vara en del av en positiv företagskultur som präglas av laganda och glädje. Tack vare sin professionalism, teamwork och engagemang är Kramer Electronics en stark aktör på marknaden som levererar hög service till deras kunder. De har stort fokus på innovation och utveckling och i rollen som Account Manager kommer du att få vara med och driva denna utveckling framåt.

Dina arbetsuppgifter:

I rollen som Account Manager kommer du utföra nykundsbearbetning samt utveckla relationen med Kramers befintliga partners och slutkunder. Du kommer ha helhetsansvar för en grupp befintliga kunder och driva kundrelationerna och merförsäljningen framåt.

Du kommer att vara en del av ett framgångsrikt mindre säljteam som ansvarar för området Stockholm och Mälardalen.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

- Driva försäljning med Kramers partners och slutkunder.
- Genomför kundmöten och behovsanalys.
- Etablera och vidareutveckla goda relationer med partners och kunder.
- Beskriva och sälja in Kramers lösningar inom området AV.
- Offert- och avtalshantering.
- Skapa och utveckla lösningar för företagets kunder och partners.


Din profil:

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet från försäljning av AV-produkter alternativt från IT-sektorn. Krav för tjänsten är flytande svenska och engelska i både tal och skrift samt körkort.

Du är affärsorienterad och drivs av att jobba relationsbyggande. Som person är du kundfokuserad och förstår vikten av att ge en förstklassig service. Du har lätt för att skapa förtroende och trivs i en roll med många kontaktytor. Vidare är du flexibel och lösningsorienterad samt har en förmåga att se kunders behov och hitta nya lösningar och vägar.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Rebecka Hillerström på telefonnummer +46 (0) 70 032 43 46. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om oss
Sharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office & HR.



Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Liknande jobb


Säljare till OSG Gruppen!

Säljare till OSG Gruppen!

28 maj 2024