OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår verksamhet i Dals-Ed söker vi nu en Account Manager. Account Manager i vår organisation ansvarar för operativ ledning av SYKES tjänsteleverans till tilldelad uppdragsgivare, samt daglig kontakt med denne.Viktiga arbetsuppgifter är resursplanering och styrning, samt administration, coachning och uppföljning av personal.Account Manager har normalt 2 - 3 chefer som rapporterar till sig. Account Manager rapporterar till Call Center Director, men ansvarar även för rapportering av nyckeltal direkt till klienter. Vi söker en person som trivs i ledarrollen, är strukturerad och med en drivande förmåga.Du tycker att det är stimulerande att se människor utvecklas.Du är noggrann men ändå effektiv och stresstålig och du gillar att arbeta i en miljö där det hela tiden händer nya saker.Du har goda kunskaper inom ekonomiområdet och är van att arbeta mot finansiella mål utan att tappa fokus på kvaliten.Du har en utmärkt kommunikationsförmåga både verbalt och i skrift, god social förmåga och lätt för att skapa långsiktiga relationer.Tidigare erfarenhet av chefsarbete inom Call Center branschen är ett krav för tjänsten.Vi ser också gärna att du har tidigare efarenheter från resebranschen.Koncernspråk är engelska. SYKES är en global leverantör som i över 30 år har hanterat kundkontakter och supporttjänster för internationella marknadsledande uppdragsgivare.Bolaget är noterat på USA-börsen (NASDAQ: SYKE) och har nu mer än 30 000 anställda i 45+ centers globalt.Vår nordiska verksamhet är lokaliserad i Dals-Ed, Sveg och Stockholm, samt Åbo i Finland och Odense i Danmark.Härifrån levererar vi tjänster inom kundtjänst, teknisk support och logistik till uppdragsgivare i hela Norden.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Manager Hilde Karlsson
0534-291000
Marjut Peiponen