Account Manager

Arbetsbeskrivning

Till vår verksamhet i Dals-Ed söker vi Account Manager. Account Manager i vår organisation ansvarar för operativ ledning av SYKES tjänsteleverans till tilldelad uppdragsgivare, samt daglig kontakt med denne.Viktiga arbetsuppgifter är resursplanering och styrning, samt administration, coachning och uppföljning av personal.Account Manager har normalt 2 - 3 chefer som rapporterar till sig. Account Manager rapporterar till Call Center Director, men ansvarar även för rapportering av nyckeltal till klienter. Vi söker en person som trivs i ledarrollen, är strukturerad och med en drivande förmåga.Du tycker att det är stimulerande att se människor utvecklas.Du är noggrann men ändå effektiv och stresstålig och du gillar att arbeta i en miljö där det hela tiden händer nya saker.Du gillar att arbeta med siffror då det ingår en hel del finansiella uppgifter i arbetet.Du bör ha en utmärkt kommunikationsförmåga både verbalt och i skrift, god social förmåga och lätt för att skapa långsiktiga relationer.Tidigare erfarenhet av arbete inom Call Center branschen är meriterande.Vi ser också gärna att du har relevant utbildning och/eller erfarenhet inom ledarskap. Koncernspråk är engelska. SYKES är en global leverantör som i över 30 år har hanterat kundkontakter och supporttjänster för internationella marknadsledande uppdragsgivare.Bolaget är noterat på USA-börsen (NASDAQ: SYKE) och har nu mer än 30 000 anställda i 45+ centers globalt.Vår nordiska verksamhet är lokaliserad i Dals-Ed, Sveg och Stockholm, samt Åbo i Finland och Odense i Danmark.Härifrån levererar vi tjänster inom kundtjänst, teknisk support och logistik till uppdragsgivare i hela Norden. Arbetstid/Varaktighet 6 månaders provanställning, därefter tillsvidare.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Manager Hilde Karlsson
0534-291000
Marjut Peiponen

Sammanfattning

Postadress

BOX 42
ED, 66821

Liknande jobb


24 augusti 2010

Driven Account manger

23 mars 2010