Account Manager

Arbetsbeskrivning

Pitney Bowes är ett amerikanskt företag med huvudkontor i Stanford, Connecticut, USA.De lanserade en ide om en maskin som frankerade brev i stället för att använda frimärken.Idag är Pitney Bowes världsledande inom området integrerade post- och dokumentlösningar.Vi omsätter 6,3 miljarder USD och finns med 36 000 anställda i 130 länder.I Sverige har vi funnits sedan 1974 och vi är ca 150 anställda.Huvudkontoret finns i Sollentuna, Häggvik och vi har filialkontor i Göteborg, Malmö och Jönköping.För mer information, se www.pitneybowes.se. Vi söker nu en driven Account Manager och distriktet som du ansvarar för, innefattar Småland och du kommer att utgå från vårt Jönköpings kontor.Du kommer att spendera mycket tid på fältet och primärt arbeta mot medelstora företag i alla typer av branscher.Förutom egen försäljning kommer du på sikt även att utveckla potentiella partners i distriktet.Uppskattningsvis arbetar du 3-4 dagar i veckan med kundbesök runt om i distriktet och 1-2 dagar i veckan på ett Pitney Bowes-kontor.Din uppgift som Account Manager blir att driva och utveckla försäljningen av Pitney Bowes lösningar inom post- och dokumenthantering med produkter i form av maskiner för frankering, kuvertering, adressering och paketering.Hos oss råder en stark säljkultur med fokus på resultat och prestation, vassa tävlingar och högt tempo.Du som har oändlig energi, en stor dos eget driv och är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna kommer att lyckas hos oss.Du ser möjligheter före "hinder" och har en positiv attityd till det mesta.Söker du ett seriöst säljjobb där din talang, vilja och ambition tas på allvar - och till högre höjder?Då har vi helt klart utmaningen för dig! Dina kundkontakter hanterar du med hjälp av vårt webbaserade CRM-system och du sköter din egen administration kring offerter, avtal och liknande. Vi ger våra nya säljare en gedigen grundutbildning i företaget, försäljningen och produkterna.Vi arbetar sedan vidare med individuell coachning och utveckling genom företagets egen säljakademi.Det är positivt om du är intresserad av att utveckla dig vidare inom företaget.Vi tror att du: - Har erfarenhet av B2B försäljning - Har teknisk bakgrund - Har erfarenhet från större organisationer - Är en driftig person som sporras av mål- entreprenör.- Är självgående och strukturerad i ditt arbete - Är kund fokuserad och service minded. Det är viktigt att du uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på både svenska och engelska, samt att du behärskar Office-paketet väl Du erbjuds: - En stabil grundlön (månadslön) + ett mycket fördelaktigt provisionssystem - Utbildning inom vår säljakademi - En unik möjlighet att nå framgång i ett expansivt bolag som satsar på sin personal

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Consultant Daniel Paulus
08-7341700
Servicechef Edhem Zecevic
08-7341700

Sammanfattning

Besöksadress

Hammarbacken 12
Sollentuna

Postadress

Box 408
SOLLENTUNA, 19124

Liknande jobb


24 augusti 2010

Driven Account manger

23 mars 2010