Account Manager

Account Manager

Arbetsbeskrivning

Om företaget:

I över 25 år har Kramer Electronics utvecklat kreativa lösningar inom ljud- och bilddistribution för analoga och digitala signaler. Kramer Electronics är branschledande inom produktkvalitet, tillförlitlighet och kundtillfredsställelse. Du kan hitta Kramer Electronics i en mängd olika applikationer - från enklare lösningar till komplexa integrerade system.

Kramer Electronics finns representerade i över 60 länder runt om i världen och nu söker vi en Account Manager till deras kontor i norra Stockholm.

Som Account Manager kommer du att vara en del av en positiv företagskultur som präglas av laganda och glädje. Tack vare sin professionalism, teamwork och engagemang är Kramer Electronics en stark aktör på marknaden som levererar hög service till deras kunder. De har stort fokus på innovation och utveckling och i rollen som Account Manager kommer du att få vara med och driva denna utveckling framåt.

Dina arbetsuppgifter:

I rollen som Account Manager kommer du att främst bearbeta befintliga kunder, men även en viss del nykundsbearbetning kan förekomma. Du kommer även att utveckla relationen med Kramer Electronics befintliga partners och slutkunder.

Du kommer att ha helhetsansvar för kunderna och driva merförsäljningen framåt.

Du kommer att vara en del av ett framgångsrikt mindre säljteam som ansvarar för området Stockholm och Mälardalen.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

- Driva försäljning med Kramer Electronics partners och slutkunder.
- Genomför kundmöten och behovsanalys.
- Etablera och vidareutveckla goda relationer med partners och kunder.
- Beskriva och sälja in Kramer Electronics lösningar inom området AV.
- Offert- och avtalshantering.
- Skapa och utveckla lösningar för företagets kunder och partners.


Din profil:

Vi söker dig som har minst fem års arbetslivserfarenhet från försäljning av AV-produkter alternativt från IT-sektorn. Krav för tjänsten är flytande svenska och engelska i både tal och skrift samt körkort.

Du är affärsorienterad och drivs av att jobba relationsbyggande. Som person är du kundfokuserad och förstår vikten av att ge en förstklassig service. Du har lätt för att skapa förtroende och trivs i en roll med många kontaktytor. Vidare är du flexibel och lösningsorienterad samt har en förmåga att se kunders behov och hitta nya lösningar och vägar.

Om oss

I denna rekryteringsprocess samarbetar Kramer Electronics med Sharper. Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.

Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?

I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!



Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sharper
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2020
  • Ansök senast: 30 september 2020

Liknande jobb


17 maj 2024

17 maj 2024

17 maj 2024