OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MiniMedia är ett ledande företag inom redaktionell kommunikation på Internet. Vi ingår i Nordens största mediehus Schibsted, med varumärken som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Compricer, Blocket, hitta.se och Prisjakt.
Vi når framgångsrikt ut med våra kunders budskap via Aftonbladets digitala kanaler samt WebbTV och har gjort det sedan 2005.
Nu söker vi dig som redan arbetar med försäljning, gärna inom mediabranschen, och som vill bli en del av Sveriges starkaste säljteam.
Rollen som Account Manager:
Du kommer att arbeta med klassisk B2B annonsförsäljning där du kommer hjälpa kunder med annonslösningar antingen på webbTV, YouTube eller via vår redaktionella produkt MediaUpdate. Du ansvarar för hela säljprocessen från första samtalet till statistikuppföljning och du är fri att anpassa lösningen helt efter kundens behov. Det är endast din egen kreativitet som sätter gränsen!
Dina kunder är främst marknadschefer och du kommer bearbeta bolag mellan 20 ? 100 anställda. Vi arbetar nästan uteslutande via telefon men du bör vara beredd att åka ut till kund om det finns ett behov.
Du är:
- Van att arbeta med telefonen som verktyg
- En kreativ person med väldigt hög personlig drivkraft och en vilja att lyckas oavsett förutsättningar
- En person som kan hantera motgångar och kämpa vidare där andra har misslyckats
- Van att hantera stressade beslutsfattare och få dessa att lyssna på vad du har att säga
- Meriterande om du idag arbetar framgångsrikt med B2B försäljning
Vi erbjuder:
- Hög grundlön med generösa provisioner utan tak
- En utvecklande säljorganisation
- Arbeta med några av marknadens starkaste varumärken som Aftonbladet, SvD, Blocket och Youtube.
- Nya fräscha lokaler på Sveavägen i Stockholm