Account Manager för finansiell programvara

Account Manager för finansiell programvara

Arbetsbeskrivning

Tjänsten:
För att kunna erbjuda fler kunder smarta lösningar söker vi nu ytterligare en Account Manager åt vår kund med placering på deras kontor i hjärtat av Stockholm.


Som Account Manager hos kunden jobbar du med försäljning av programvara och konsulttjänster. Kunden är återförsäljare av världsledande lösningar för finansiell rapportering, planering och analys. Kunden återförsäljer åt IBM Cognos, Aaro, Workday Adaptive, Certent och Amana. Detta i kombination med deras kompetenta konsultorganisation gör kunden till en naturlig partner för både små och stora företag som är i behov av bättre beslutsstöd. Din kontaktyta hos deras kunder är vanligtvis på CXO-nivå såsom CFO, Head of Tax , Head of Business eller Financial Control och Treasury.


Du jobbar både med nykundsbearbetning och med utveckling och ansvar för befintliga kunder. Ditt ansvar är att driva säljprocessen från initial kontakt till avslut. Självfallet är du uppbackad av deras konsulter som har lång erfarenhet av ekonomi- och verksamhetsstyrning.


Dina arbetsuppgifter:
- Identifiera och uppvakta nya potentiella kunder genom nätverkande, rekommendationer, omvärldsanalys och andra aktiviteter
- Boka möten med kunder och prospekts
- Kartlägga och identifiera behov hos kunden
- Tillsammans med kollegor från konsultorganisationen ta fram och demonstrera lämpliga lösningar
- Offert- och kontraktsskrivning
- Överlämning till konsultorganisationen för implementation


Hos vår kund ingår du i ett prestigelöst och kundorienterat team och du jobbar i en organisation med korta beslutsvägar och engagerade kollegor.


Om dig:
Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet av lösningsorienterad försäljning inom B2B-området. En bakgrund från försäljning av ERP-system eller liknande är meriterande. Det är viktigt är att du har en förståelse för ekonomi och ekonomisk analys för att kunna identifiera behov hos kunden och skapa affärsnytta. En akademisk examen inom ekonomi är meriterande. Du talar och skriver engelska och svenska obehindrat.


Du är drivande som person har en god förmåga att identifiera nya affärsmöjligheter samt att skapa nya relationer. Du är bekväm med att diskutera med beslutsfattare och du brinner för att skapa värde för dina kunder.


Vår kunds ambition är att skapa en miljö där deras medarbetare verkligen har möjlighet att växa och utvecklas som individer. Kundens värderingar är lagarbete, engagemang, kompetens och balans. Du kommer att ingå i ett team där det tillhör vardagen att dela med sig av sina erfarenheter och tips, samtidigt som man följer upp sina egna kunder delar man med sig i ett givande och tagande som gynnar dig, gruppen och kunden som företag.


Tveka inte att ansöka om du tycker att vårt erbjudande låter intressant och känner att du stämmer väl in på kompetensprofilen ovan.


För rätt person erbjuder kunden attraktiva villkor och en kombination av fast och rörlig ersättning.


Alla ansökningar hanteras självfallet strikt konfidentiellt. Inkomna ansökningar hanteras löpande.


Om Jobshark
Jobshark erbjuder rekryteringstjänster för IT-sektorn. Vi har ca 200 kunder och däribland några av Sveriges mest framstående teknikbolag. Jobshark ingår i en företagsgrupp med ca 50 anställda.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobshark AB Karlskrona
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2021
  • Ansök senast: 5 mars 2021

Besöksadress

Östra Vittusgatan 36
Karlskrona

Postadress

Östra Vittusgatan 36
Karlskrona, 37133

Liknande jobb


Teamleader Inhouse

Teamleader Inhouse

4 maj 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

4 maj 2024

Säljchef

Säljchef

4 maj 2024