Account Manager till Borås

Account Manager till Borås

Arbetsbeskrivning

Vill du representera ett av Sveriges snabbast växande IT- och kommunikationsbolag? I rollen som Account Manager hos vår kund kommer du in i en high performing-kultur med ambitiösa och välkomnande kollegor. Du kommer arbeta med tjänsteförsäljning och din främsta uppgift är att proaktivt skapa och utveckla nya affärsmöjligheter.

Om tjänsten

Kunden är ett av Sveriges snabbast växande bolag och de erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget startades 2000 och är idag mer än 1,600 anställda på 34 kontor runt om i landet.

Arbetsuppgifter

I rollen som Account Manager är din främsta uppgift att proaktivt skapa och utveckla nya affärsmöjligheter samt vidareutveckla affärsrelationer och samarbeten inom befintliga kundbas.

Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från början till slut men arbetar tätt tillsammans med övrig säljkår, regionansvariga samt rekryteringsansvariga.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat ansvar för kundavtal, kundrelationer och kundutveckling baserat på en egen säljbudget såväl som att aktivt söka nya kundrelationer, formulera och utforma modernt offert- och marknadsmaterial.

Du kommer också ansvara för prospektering av nya kunder, bokande av säljmöten samt omvärldsbevakning och strategisk behovsanalys av kundens framtida behov.

För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter, du får ett stabilt och starkt bolag i ryggen men får samtidigt använda ditt eget driv, din entreprenörsanda för att forma och skapa dina affärer samt din egen utveckling!

Vi söker dig som

- Känner dig bekväm inom din försäljningsroll och gärna driver större processer framåt

- Ett stort intresse för IT

- God datorvana och kunskaper i Microsoft Office 365

- Talar svenska såväl som engelska obehindrat då kontakter internt såväl som med kunder sker på båda dessa språk

Följande är meriterande:
- Arbetslivserfarenhet av försäljning B2B

- Arbetslivserfarenhet från konsultbranschen

De kompetenser vi kommer lägga extra stort fokus på i rekryterinsprocessen är:
- Entreprenörskap/affärsmässighet

- Personlig mognad

- Resultatinriktad

- Relationsskapande

- Serviceinriktad

Mer information om kundföretaget ges vid intervjutillfälle.

Placeringsort: Borås

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nåvi Rekrytering & Rådgivning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Liknande jobb


15 april 2024

18 april 2024