Account Manager till DLL

Account Manager till DLL

Arbetsbeskrivning

Nu söker DLL efter en driven säljare som vill utgå från Göteborg och vara en del av försäljningen i sydvästra Sverige. Till följd av en spännande period av tillväxt för DLL i Norden, kommer denna position att ge dig goda förutsättningar för att lyckas i rollen.

OM TJÄNSTEN
DLL är ett globalt finansbolag med tillgångar på över 30 miljarder euro. Företaget grundades 1969 och har huvudkontor i Eindhoven i Nederländerna. DLL erbjuder finansiella lösningar inom lantbruk, livsmedel, hälso- och sjukvård, miljövänlig teknik, entreprenad, transport, industri samt IT och dokumenthantering. DLL samarbetar med tillverkare, återförsäljare och distributörer av utrustning i över 30 länder för att stödja deras distributionskanaler och hjälpa till att utveckla verksamheten.

På DLL är de engagerade i att se till att alla medarbetare känner sig välkomna och trygga på sin arbetsplats. Vi kan därför stolt meddela att vi har ett medarbetarengagemang på 85% (jämfört med branschgenomsnittet på 72%).

I rollen som Account Manager är du ansvarig för att driva Healthcare/Cleantech -verksamheten i sydvästra Sverige. Du kommer att ha kontakt med många återförsäljare i syfte att få dem att finansiera sin utrustning via DLL. Typ av utrustning som DLL finansierar är bl.a. tränings-, dental-, medicin- och forskningsutrustning, men även solceller och laddstolpar.
Du arbetar proaktivt med uppsökande av nya återförsäljare samtidigt som du lägger stor vikt vid att vårda relationerna med dina befintliga kunder.

Hos DLL erbjuds du


* Två arbetsdagar om året som volontär för en lokal välgörenhet
* Tjänstebil
* Möjlighet till en kombination av att jobba på kontoret och hemifrån
* Karriärmöjligheter: online -lärande och utvecklingsprogram
* Kollektivavtal med attraktiva pensions- och försäkringspaket




ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att vara en del av göteborgsgänget, men tillhöra ett nordiskt team som idag består av 8 medarbetare. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i engelska då dina kollegor arbetar och är placerade runtom i norden.

Du ansvarar själv över hur du planerar dina arbetsdagar. Du får tydliga mål att jobba mot för att nå goda resultat – och det är upp till dig hur du använder din kreativitet, säljutbildning, ambition och andra verktyg i din verktygslåda för att uppnå dem. Du är aldrig ensam och kan tryggt lita på att dina kollegor och din chef finns nära till hands för att stötta och vägleda dig.

Dina främsta arbetsuppgifter


* Identifiera, driva och stänga affärsmöjligheter med återförsäljare på marknaden, med fokus på att expandera din portfölj
* Vårda relationerna befintliga återförsäljare/leverantörer och säkerställa att de växer och bibehåller sina volymer
* Utarbeta strukturerade säljplaner och ta fram månatliga prognoser
* Förbereda olika typer av erbjudanden och utveckla kampanjer för att öka kundmedvetenheten
* Utbilda partners i våra system och på sikt hålla i utbildningar/workshops där du lyfter fördelarna med finansiering och leasing
* Samarbete med interna och externa parter, delta i regelbundna möten med dem och bli deras betrodda rådgivare


VI SÖKER DIG SOM
* Har en relevant eftergymnasial utbildning


* Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
* Är duktig på att lyssna, ifrågasätta och övertyga
* Har ett genuint intresse för försäljning och kan motivera det i din ansökan


Det är mycket meriterande om du har


* Erfarenhet av uppsökande försäljning
* Arbetat med B2B
* Tidigare erfarenhet av att sälja utrustning
* Arbetat med leasing eller finansiering


I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper samt ditt intresse för affärer och försäljning.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Tillsvidare, inledande provanställning om sex månader
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och DLL Groups önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2021
  • Ansök senast: 20 november 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Territory Manager

7 maj 2024

Säljare av solceller

Säljare av solceller

7 maj 2024

Jail Baker söker dig!

7 maj 2024

7 maj 2024