Account Manager till internationell koncern inom medicinteknik

Arbetsbeskrivning

Om kunden / About the Client

SHL Group (Scandinavian Health Ltd) is currently the world’s largest privately-owned designer, developer and manufacturer of advanced drug delivery systems such as Auto Injectors & Pen Injectors.SHL was established in 1989 by Swedish entrepreneurs Roger Samuelsson and Martin Jelf with the goal of combining world-class manufacturing in Asia with the strengths of Western Management practices.
SHL Healthcare develops and manufactures equipment solutions for home, hospital, and long-term care use with a focus on patient comfort and functionality. Our broad range of products includes medical slings, pressure care mattress systems, lifting equipment, medical soft goods, and a variety of related accessories. Leading Healthcare companies in Europe and North America utilize SHL´s world-class manufactoring standards for such products.

Arbetsbeskrivning / Work Description

I rollen som Account Manager arbetar du självständigt gentemot kund och den interna organisationen. Du är SHL:s varumärke utåt och en stor del av ditt arbete är att bygga relationer med kunderna. Som Account Manager leder du och deltar i kundrelaterade projekt både internt och externt mot kund. Ditt ansvar blir att vidareutveckla långsiktiga samarbeten och affärer och blir därför en mycket viktig del av SHL:s fortsatta framgång.

I rollen kommer du ansvara för att:
• Självständigt finna och vidareutveckla långsiktiga relationer
• Skapa och kommunicera produkt- och marknadskunskap internt och externt
• Utforma kortsiktiga mål och långsiktiga marknadsplaner
• Upprätta, leverera mot och följa upp försäljningsbudget inom ditt område
• Uppdatera kundregister och övrig admin i affärssystemet
• Hantera och lösa produktrelaterade tekniska frågor
• Arbeta långsiktigt och strategiskt mot kunder
• Presentera idéer och material på ett strategiskt och kommunikativt sätt


Din profil / Your profile

Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område samt 2-5 års erfarenhet som kundansvarig säljare. Du är förtroendeingivande och trygg i dig själv med hög affärsmässighet och förståelse för affären i helhet. Vidare har du erfarenhet av projektarbete, dokumenterad teknisk bakgrund och B-körkort. Då kunderna är internationella krävs mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. Tjänsten kommer att innebära 75-100 resdagar per år.

Vi tror att du är prestigelös, öppen för nya idéer och har glimten i ögat. Du är fokuserad och positiv med en förmåga att skapa relationer på ledningsgruppnivå. För att lyckas i rollen har du även ett högt driv, en naturlig affärsmässig pondus och är en lagspelare.


Övrigt / Other

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Du söker tjänsten via länken nedan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev senast 20e november. Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Engström tel. 0708 - 57 66 06.


Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE styrka är att vi kan de branscher vi rekryterar till. Vi vet vilken kompetens och karaktär företag inom våra branscher behöver.
Självklart är det din trygghet som är i centrum vid en rekrytering – och trygghet för den vi rekryterar. Vi vet att en rekrytering är en investering. Med vår erfarenhet, och vårt unika branschkunnande kan vi utlova ett bra utfall.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” \”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett <b>Tekniskt Problem</b> med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller <a href="mailto:info@inhouse.se">info@inhouse.se</a>

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 oktober 2016

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


Account Manager inom IT

Account Manager inom IT

17 maj 2024

17 maj 2024