Accountant

Arbetsbeskrivning

Om jobbet


Hedin MG Sweden AB är ett snabbväxande företag där vår fortsatta framgång bygger på våra medarbetares engagemang och drivkraft att utvecklas. Vi på Hedin MG Sweden erbjuder dig en trygg anställning i en stor koncern med fokus på tillväxt. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Nu söker vi en driven Accountant, som vill bli en del av vårt engagerade team. 


Vi erbjuder ett varierat jobb i ett fartfyllt tillväxtbolag - vårt mål är att bli Sveriges största elbilsmärke – och du kommer mötas av roliga utmaningar och intressanta arbetsuppgifter. Tjänsten är verksamhetsnära, där en nära dialog med verksamheten är en central utgångspunkt. I rollen som Accountant ingår du i vårt dedikerade financeteam bestående av Head of Finance, Controller och Accounting Assistant, du rapporterar direkt till Head of Finance.


Vi sitter i det nybyggda huvudkontoret för Hedin Mobility Group i Mölndal, en arbetsplats utformad med fokus på både framtidens behov och medarbetarens trivsel.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Accountant




Hantera kund- och leverantörsfakturor



Löpande redovisning



Ansvara för stödhanteringsprocessen tillsammans med Controller



Stötta Controller i bokslut




Förberedelse av bokslut



Föreberedelse av balansavstämningar 





Vara backup för Accounting and Wholesales Assistant



Vidareutveckla rutiner och processer inom ditt område



Allmän support till verksamheten gällande ekonomirelaterade frågor



Stötta logistikavdelningen 






Din profil


Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och ser att du har jobbat i minst tre år. Kanske har du arbetat i ett mindre företag med ett brett spekter av uppgifter. Som person är du strukturerad och noggrann. Du är van vid att arbeta självständigt samtidigt som du ingår i ett team som du arbetar tätt tillsammans med och stöttar. Vi ser att du har ett öga för detaljer och är duktig på att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter utifrån deadlines. Du har en god samarbetsförmåga och tar dig an arbetsuppgifter på ett nyfiket och lösningsorienterat sätt. Hedin MG Sweden jobbar i en föränderlig miljö vilket gör det viktigt att du har en förmåga att utveckla ditt arbete, samt att du är flexibel och kan byta fokus när det behövs. Vi ser det som en självklarhet att du har goda kunskaper i Excel. Det är meritande om du har erfarenhet av Dynamics 365 och bilbranschen. 


Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. 


Vi erbjuder


Rollen är för bolaget helt nyinrättad och här finns möjlighet att vara med och tycka till och påverka ditt arbete. Hedin MG Sweden är ett relativt nystartat bolag med 16-20 anställda. Vi är ett sammansvetsat gäng med god stämning och högt i tak. Trots att vi är ett litet bolag finns tryggheten i att tillhöra en stor koncern. 


Vi kan erbjuda dig en spännande utmaning i ett tillväxtbolag. Sysselsättningsgraden är på heltid och tjänsten är en provanställning på 6 månader, med tillträde snarast.



Välkommen med din ansökan!

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2023
  • Ansök senast: 10 maj 2023

Liknande jobb