Accountant inom leverantörsreskontra till Synsam Group

Accountant inom leverantörsreskontra till Synsam Group

Arbetsbeskrivning

Är du en ansvarstagande, engagerad och initiativrik person som vill ta nästa steg i din ekonomikarriär? Skulle du vilja jobba i ett bolag som arbetar för att förändra hela sin bransch? Nu har du chansen att jobba i Synsams helt nya, egna produktions- och innovationscenter på Frösön i Östersund!

Synsams ekonomifunktion består av engagerade och kompetenta medarbetare och har som mål att leverera i tid med kvalitet och ha kul på vägen! Synsam AB (publ) är även sedan oktober 2021 noterade på Nasdaq Stockholm. En del av ekonomifunktionen sitter på Frösön i Östersund, på Synsams nya produktions- och innovationscenter och hit söker vi nu en Accountant med rapporteringsansvar för IFRS16 till vårt leverantörsreskontrateam!

I rollen som Accountant arbetar du med fakturahantering och löpande bokföring inom leverantöreskontra för hela koncernen. Du ansvarar också för bokslutsarbete, påminnelsehantering, utredningar och leverantörskontakter. Dessutom ansvarar du för hyresrapportering avseende IFRS 16 till Synsams Group Reporting.

Profil

Vi tror att du som söker är ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Du har en positiv inställning till att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, är flexibel och har lätt för att samarbeta. Du har intresse för redovisning och ekonomiprocesser, har hög planerings-och prioriteringsförmåga och trivs med att hjälpa andra. Du förväntas ha en nära dialog och ett gott samarbete med butiker och övriga avdelningar inom ekonomifunktionen och huvudkontoret och vi ser det därför som naturligt att du delar och är en stark ambassadör för Synsam Groups värderingar - för oss är kunden nr 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.

Erfarenhet
Vi tror att du är rätt kandidat om du har:

- Högskoleexamen inom ekonomi
- Något års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter - har du t.ex. arbetat som ekonomiassistent eller liknande vid sidan av dina studier är det relevant
- Intresse samt god systemvana och erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.


Har du erfarenhet av att leda projekt eller team är det meriterande.

Om tjänsten

- Tillsvidareanställning på heltid med tillämpad provanställning och med start omgående (enligt överenskommelse).
- Placeringen är på Synsams Innovationscenter på Frösön och rollen rapporterar till Head of Invoicing and Accounts Payable.
- Ansökan sker endast elektroniskt genom länken nedan. Urval sker löpande och det innebär att rollen kan tillsättas på kort varsel. Vänta därför inte med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Synsam Group Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024