Accountant till Circassia i Uppsala!

Accountant till Circassia i Uppsala!

Arbetsbeskrivning

Vill du kickstarta din karriär inom ekonomi och samtidigt bli en nyckelperson i ett internationellt företag? Circassia söker nu en engagerad och strukturerad accountant till kontoret i Uppsala. Här erbjuds du en bred och varierande roll i en inspirerande arbetsmiljö där din insats gör skillnad. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Circassia är en del av det globala företaget NIOX Group plc som fokuserar på patientnära diagnostik och behandling av astma. Deras marknadsledande produkter används i kliniska sammanhang världen över för att förbättra behandling av astma och därmed även patienternas livskvalitet. Deras produkter och tjänster finns i fler än 70 länder och de jobbar ständigt för att ge bästa möjliga service till deras kunder.

I rollen som accountant kommer du spela en viktig roll på företagets ekonomiavdelning. Du kommer att arbeta nära Senior Financial Accountant och få möjlighet att utvecklas genom att ta ansvar för flera delar inom ekonomiavdelningen. Rollen är varierande, dynamisk och erbjuder utvecklingsmöjligheter. Du kommer att vara delaktig i framtagandet av finansiella rapporter som hjälper till att styra verksamheten samt bidra till att utveckla och implementera effektiva redovisningsrutiner och interna kontroller. Du kommer även vara delaktig i samarbete avseende strategiska initiativ för att förbättra företagets affärsresultat.

Du erbjuds
- En plats i ett internationellt företag med goda utvecklingsmöjligheter
- En inspirerande arbetsmiljö där din insats gör skillnad
- Ett varierande och dynamiskt arbete

Arbetsuppgifter:

Som Accountant kommer du att spela en viktig roll i teamet. Dina ansvarsområden inkluderar:
- Leverantörsreskontra - Hantera leverantörsfakturor, godkännanden, betalningar och kontakt med leverantörer
- Kundfordringar - Följa upp förfallna skulder och säkerställa god kommunikation med kunder
- Delta i månads-, delårs- och årsbokslut genom att förbereda avstämningar och bokningar
- Tillhandahålla finansiell information till företagets svenska och brittiska team, samt externa parter såsom revisorer
- Säkerställa att alla finansiella dokument hanteras korrekt, både elektroniskt och fysiskt

VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant utbildning inom ekonomi
- Har 1-3 års erfarenhet efter avslutad utbildning, gärna från ett litet eller medelstort multinationellt företag
- Besitter kunskap om finans- och redovisningsdiscipliner, såsom leverantörsskulder, kundfordringar och månadsbokslut
- Har goda kunskaper i Microsoft Office, mycket goda i Excel
- Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift, samt mycket god kommunikationsförmåga

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är initiativtagande och trivs med att ta ansvar och är inte rädd för att be om hjälp när det behövs. Du arbetar strukturerat och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Du förstår vikten av att vara delaktig i flera processer inom ekonomiavdelningen och visar engagemang för samtliga delar.
Vidare ser vi att du är:


* Anpassningsbar
* Ansvarstagande
* Analytisk


Övrig information:


* Start: Omgående / enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid - Fast anställning
* Placering: Uppsala - Hansellisgatan 13
* Kontaktuppgifter: Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work


Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller delvis två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Nyfiken på att veta mer om NIOX? Läs mer HÄR!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2025
  • Ansök senast: 11 mars 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 augusti 2010

24 augusti 2010

Redovisningsekonom

23 augusti 2010

Redovisningsekonom

20 augusti 2010