Accounting Assistant 50 %

Accounting Assistant 50 %

Arbetsbeskrivning

*
Schur Flexibles Scandiflex är en del av den internationella Schur Flexibles Gruppen. Schur Flexibles Group är en av Europas ledande producenter av film- och förpackningstillverkare till livsmedel-, läkemedel-, kosmetika- och tobaksindustrin. Det ingår i dag 26 bolag i koncernen med cirka 2500 anställda. Schur Flexibles Scandiflex trycker, laminerar och skär film i många olika kvaliteter till största del livsmedelskunder i skandinaven. Anläggningen i Landskrona har ca 50 anställda.

Om tjänsten
Schur Flexibles Scandiflex söker nu en Accounting Assistant. Tjänsten ingår i den lokala ekonomifunktionen och erbjuder många kontaktytor och samarbeten. Du erbjuds en viktig roll inom företaget och du är delaktig i att allt löpande genomförs på ett optimalt sätt. I denna roll har du en god bredd och variation av arbetsuppgifter. Ständigt förbättrings- och helhetsperspektiv genomsyrar verksamheten och det är en självklarhet att både dela med sig och ta till sig av kunskap och kompetens.
Som Accounting Assistant är du behjälplig vid all löpande hantering av den ekonomiska redovisningen, i enlighet med rådande rutiner. Du hanterar administration av bland annat fakturahantering, registreringar, kund- och leverantörsreskontra. Du är behjälplig vid rapporteringar och tar fram underlag och stöttar övriga funktioner. Du ser till helheten och bidrar till att alla hjälps åt inom ekonomifunktionen. Då ett ständigt förbättringsarbete pågår, bidrar du kontinuerligt med kunskap och kompetens utifrån din roll.



Arbetsbeskrivning
Du har relevant utbildning inom ekonomi/redovisning. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom internationell, tillverkande/producerande koncern. Du har goda IT-kunskaper, behärskar Excel, du har vana att arbeta i ERP system såsom SAP, Axapta eller Navision. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Tjänsteomfattning är 50% med goda möjligheter att vara delaktig i beslut hur din arbetstid ska fördelas.
För frågor kring tjänsten välkommen att kontakta Jeanette Hjalmarsson, mobil
072-142 12 72. Då tjänsten ska tillsätta så omgående som möjligt arbetar vi med löpande urval och ber dig ansöka snarast möjligt, dock senast 3 december.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Remann

Emanuel Sahlström
0140-59 90 47
Lena Wissinger Sparv
0380-57 67 28
Eva Johansson
0140-59 90 48
Johanna Eronson
0470-78 81 84
Abbe El-saghir

Andreas Arvidsson

Johanna Eronson

Birgitta Andersson
044-300 09 03
Daniel Kepka

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Montico HR Partner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2021
  • Ansök senast: 3 december 2021

Besöksadress

Klubbhusgatan 13, Jönköping
None

Postadress

BOX 416
Tranås, 57325

Liknande jobb

Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010