Accounting Specialist

Arbetsbeskrivning

"I min roll finns en stor variation av arbetsuppgifter, utvecklingsmöjligheter samt goda förutsättningar att styra mitt eget arbete. Jag utmanas dagligen och upplever att jag har stora möjligheter att påverka rutiner och arbetssätt. Att dessutom ha förmånen att arbeta tillsammans med omtänksamma och ambitiösa kollegor både inspirerar mig och gör att jag ser fram emot att gå till jobbet varje dag!"

Så beskriver vår Accounting Specialist, Sofie, sitt jobb hos oss på Academic Work. Då hon snart ska gå på föräldraledighet söker vi en vikarie till vår redovisningsgrupp och vårt Finance-kontor i nyrenoverade lokaler centralt beläget i Linköping. Härifrån sköts ekonomin för hela Academic Work Sverige samt tillhörande intresse- och dotterbolag.

OM TJÄNSTEN
I rollen som Accounting Specialist kommer du att arbeta i tätt samarbete med kollegor och redovisningschef och du är delaktig i upprättandet av månadsbokslut och årsbokslut samt löpande analyser och rapporteringar av resultat. Du kommer även att agera controllerfunktion mot våra kontorschefer och är rådgivande i redovisningsfrågor och redovisningsprinciper. Ditt dagliga arbete utförs med hjälp av Agresso och Excel.

Vi söker dig som har relevant ekonomutbildning på högskole- eller YH-nivå, samt tidigare erfarenhet av redovisning och ekonomistyrning. Du har även goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som i skrift, då majoriteten av din kommunikation sker på svenska.

Som person är du analytisk och noggrann och tycker det är roligt att hitta lösningar på problem. Du har ett stort intresse för redovisning och vill ta självständigt ansvar inom området. Du är kommunikativ och gillar kontakter med människor. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självständig och att du proaktivt tar initiativ när du ser att det behövs en insats. Hos oss är tempot ofta högt så vi söker dig som trivs och kan utvecklas i en sådan miljö.

Välkommen till oss - we reward ambition!

Start: Omgående
Omfattning: Heltid, föräldravikariat tom årsskiftet 2014/2015
Placering: Linköping
Lön: Fast månadslön

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare och Head of Talent Acquisition, Emelie Johansson.

Välkommen med din ansökan senast den 23 september. Intresserad? Då vill vi tipsa dig om att skicka din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Academic Work är Home of the Young Professionals ? ett bemanningsföretag med siktet inställt på att bli världens största arbetsgivare för högskolestudenter och unga akademiker. Vi tror på självständigt arbete i en miljö där alla delar med sig av, och tar del av, den energi som uppstår. Hos oss får du över 400 engagerade kollegor. Behovet av vår kompetens och våra tjänster ökar ständigt och därför finns det goda utvecklingsmöjligheter för dig inom koncernen.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner du att Academic Work behandlar dina uppgifter enligt PUL. Det är endast medarbetare inom Academic Work som kan ta del av dina uppgifter. Ingen information lämnas till extern part (kunder) utan ditt medgivande. Läs mer på http://www.academicwork.se/pul-information.aspx

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ACADEMIC WORK SWEDEN AB Umeå
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Föräldravikariat minst 12 månader
  • Publicerat: 5 september 2013

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024