Accountor söker en erfaren företagssäljare

Arbetsbeskrivning

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura - och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 90 medarbetare och i koncernen närmare 2300 anställda. Våra Sverigekontor finns i Stockholm, Karlskoga, Jönköping och Karlskrona. Våra Kunder utgörs framför allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor OY.

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bygga upp en ny verksamhet i Karlskrona? Då är Accountor rätt arbetsplats för dig. Vi håller på att etablera oss i södra Sverige och söker nu en säljare som har erfarenhet av ekonomitjänster, känner marknaden i södra Sverige och som ser möjligheterna. Ditt säljområde kommer vara Småland, Halland, Skåne och Blekinge.

Tjänsten som säljare är ett stimulerande och omväxlande arbete som ställer krav på egen initiativförmåga, flexibilitet och affärsmannaskap. Då Accountor ingår i en finsk koncern finns goda karriärmöjligheter inte bara i Sverige utan även internationellt.

Du ansvarar för att driva affären från inledande prospektering och telefonkontakt till avtal och därefter överlämning till vår serviceorganisation för implementering och uppföljning. Kontakten med kunderna är nästan uteslutande på högsta ledningsnivå.
Du bokar och genomför dina kundmöten själv samt ansvarar för att skriva offerter och avtal. Det är viktigt att du fångar upp marknadens krav/önskemål och därmed bidrar till företagets utveckling. I arbetsuppgifterna ingår det även att underhålla och rapportera i säljstödsystemet.

Tjänsten är på heltid med tillträde 1 september. Du kommer ha en fast månadslön samt provision baserat på resultat.
Accountor har kollektivavtal.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning B2B som vill utvecklas tillsammans med oss. Vana att föra diskussioner med VD, Ekonomichef och HR-chef är ett krav.

Du har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, ekonomi, juridik eller liknande. Du har goda kunskaper i officepaketet samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Ett krav är också B-körkort.

Som person är du affärsmässig med en hög social kompetens. Du har lätt för att skapa relationer är ansvarstagande och serviceinriktad. Vidare är du även målfokuserad och har en analytisk förmåga.


Manpower eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Tjänsten söker du via www.manpower.se. För mer information är du välkommen att kontakta Mary Winblad via mlwi@manpower.se eller 0480-42 52 44. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Soläng
08-7362872
Jonas Östberg
0406606331
Susanne Håkansson
021-151200
Anna Åhlström
0470-745598
Mary Winbladh
0480-425244
Patrik Hassel
0406606312
Frida Dire
0727-229972
Emil Sjöö

Anna Mårtensson
040-670 17 71
Dajana Katanic
060-64 65 46

Sammanfattning

Postadress

None
., .

Liknande jobb