Accountor söker Kundansvarig Redovisningskonsult

Arbetsbeskrivning

Vi är Accountor; det största outsourcingbolaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med spetskompetens inom Redovisning och Lönehantering. Vi har över 100 kontor i sju länder och är idag totalt fler än 2500 passionerade medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att lyckas. Vår styrka ligger i starkt medarbetarfokus, kvalité och teamarbete. Accountor i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren och idag är vi 340 medarbetare utspridda på totalt 10 kontor. Hos Accountor bidrar du till både kunders och kollegors framgång, utvecklas i din yrkesroll och känner stolthet över att tillhöra ett av 2017 års utsedda Karriärföretag! Vill du bli en del av oss?
 
Accountor fortsätter att expandera och vi söker nu en affärsdriven Kundansvarig Redovisningskonsult till vårt kontor i centrala Stockholm!
 
Det här är en möjlighet för dig som vill fortsätta förkovra dig inom redovisning och samtidigt önskar den extra dimension det innebär att ansvara och hjälpa dina kunder att utveckla sina verksamheter! Rollen innebär så väl löpande redovisningsarbete som en coachande och koordinerande roll med mycket kundkontakt och nära samarbete med ditt team.

Genom att planera ditt arbete tillsammans med kunden och ditt team ansvarar du för uppdraget och kommer nära kundens verksamhet vilket gör att du direkt ser resultatet av dina och teamets insatser. Du har fullt ansvar för leverans och kvalitet i kunduppdragen och ansvarar även för fakturering, kvalité, ekonomisk uppföljning och att verka för ökad lönsamhet i uppdragen. 

Som i alla konsultroller definieras arbetssättet av proaktivitet, kundkontakt och affärsmässighet, allt för att både säkra kundnöjdheten och en god kvalité.
 
Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter
- Månads- och kvartalsrapportering
- Årsbokslutsarbete samt upprättande av årsredovisning samt inkomstdeklarationer
- Arbete med analyser och rapporteringar enligt relevanta regelverk
- Ansvara för att arbetet sker i enlighet med ställda kvalitetskrav
Även om du kommer att driva mycket att ditt arbete självständigt präglas Accountors kultur av teamarbete och där du till din hjälp har kollegor med kvalificerad kompetens inom bl.a. skatt, redovisning och lön för att kunna stötta dig i ditt uppdrag. Det här passar dig som vill ha ett nära samarbete med kollegor, som uppskattar en prestigelös miljö och samtidigt ha ett större bolags kompetens och styrka i ryggen.

Trots vår storlek präglas Accountor också av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevliga atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Som ett bevis på vårt starka medarbetarfokus blev vi även utsedda till Karriärföretag 2017.
 
För att trivas i rollen tror vi att du är:
- Kommunikativ då du löpande för en dialog med kunden och övriga i teamet
- Proaktiv då du ansvarar för och se till att återkoppling från kunden kommer i rätt tid
- Förtroendeingivande – Inger förtroende och agerar professionellt
- Lösningsfokuserad med förmågan och viljan att lösa kundens frågeställningar
 
Kvalifikationer
- Minst 5 års erfarenhet inom redovisning
- Van att självständigt hantera det löpande arbetet, från årsredovisning, årsbokslut och inkomst-/skattedeklarationer
- Meriterande med konsultbakgrund
 
Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 25 februari 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Frida på: 010 – 161 38 62
 
annons

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Dynér

Nina Sigurdsson

Kristin Annerstedt

Josefin Gustafsson

Gunilla Lindskog Andersson

Lotta Fylking

Jonna Rickard Lindberg

Jonna Lindberg

Katarina Brygiewicz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Accountor Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 30 januari 2017

Besöksadress

S:t Eriksgatan 113
None

Postadress

S:t Eriksgatan 113
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Senior redovisningskonsult

Senior redovisningskonsult

3 maj 2024

29 maj 2024