Accounts Payable Accounting Assistant

Accounts Payable Accounting Assistant

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten: 
Till en av våra kunder och samarbetspartner i Solna söker vi nu två Accounts Payable Accounting Assistant för uppdrag under sommaren. Accounts Payable ingår i avdelningen Finance Business Support som hanterar alla leverantörsfakturor. Huvuddelen av uppgifterna har outsourcat till extern part. Processteget att scanna och verifiera fakturor samt att hantera löpande redovisning för delar av verksamheten är kvar inom företaget och behöver nu tillskott av två konsulter.

Förekommande arbetsuppgifter:
- Ta emot post, öppna och sortera
- Scanna alla fakturor
- Verifiera inläst data och underhålla systemet via Optimize
- Bidra till goda relationer med och god service till interna kunder och externa 
leverantörer/kunder
- Punktligt utföra tjänster med hög leveranskvalitet i enlighet med allmänna processer, principer och riktlinjer
- Hantera inkasso och krav
- Momsredovisning

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som redovisningsassistent är ett konsultuppdrag på heltid (40 h/vecka) under perioden 2025-06-09 till 2025-08-15

Krav för tjänsten:
• Lägst Gymnasieutbildning, gärna inom Ekonomi eller Administration
• Erfarenhet inom ekonomiverksamhet & servicehantering.  
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogöra i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda samt att det är på engelska enligt önskemål från kund.
Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.

Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet från arbete inom ekonomiprocesser
• Erfarenhet från arbete i SAP-miljö 
• Mycket god kännedom om processer som rör löpande leverantörsskulder
• God förståelse för ekonomiprocesser i SAP

Om dig:
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande arbete. Du har förmåga att arbeta i stora och komplexa organisationer och att effektivt hantera interna och externa gränssnitt. Du har en god samarbetsförmåga, arbetar proaktivt och lösningsinriktat och uppvisar trovärdighet och engagemang.

Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: anki.arnquist@adecco.se  

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2025
  • Ansök senast: 17 april 2025

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010