Accounts Payable ekonom till ledande e-handelsbolag inom babyprodukter

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på SJR en Accounts Payable ekonom till vår kund med kontor i centrala Stockholm.
Uppdraget är med start omgående och inledningvis 6 månader med chans till förlängning. Kunden har hybridarbete och till detta uppdrag söker vi efter dig som vill ta anställning som konsult eller som vill arbeta som underkonsult via oss på SJR.

Vår kund är en känd aktör inom babyprodukter. I denna roll kommer du främst arbete med leverantörsreskontran tillsammans med en till kollega. Tillsammans kommer ni ingå i ett redovisningsteam om fem kompetenta och erfarna kollegor.

Om tjänsten
Du kommer i denna roll axla ett stort ansvar och vi ser att du som person uppskattar att strukturera och effektivisera arbetsflöden och processer i arbetet med såväl automatiserat som manuellt faktureringsflöde. Här erbjuds möjligheten att arbeta aktivt med förbättring och effektivisering av flöden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Ankomstregistrering
- Kontering och attestering
- Kontakt med leverantörer och externa parter
- Betalningar och avstämningar
- Internt stöd i AP-process
- Visst bokslutsarbete kopplat till AP

Lämplig bakgrund
Vi letar efter dig som har en eftergymnasialutbildning inom ekonomi och mångårig arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt och du hanterar Excel på ett bra nivå. Det är meriterande om du har relevant erfarenhet eller ansvar inom projekt eller förändringsarbete och erfarenhet av Medius. Det är också mycket meriterande om du har erfarenhet från e-handelsbranschen.

Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-03-06.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2024
  • Ansök senast: 6 mars 2024

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024