Active Director, Sundsvall

Active Director, Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Sundsvall
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: ca. 25-40%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Kunden behöver förstärka med en konsult för att arbeta för deras Active Directory. Konsulten kommer i uppdraget bland annat vara rådgivande och ska i uppdraget bland annat:

- Upprätta och etablera en plan rörande säkerhet i AD,
- Planera och implementera en delegerad behörighetsmodell,
- Planera och implementera en priviligierad åtkomstmodell,
- Förvaltningsåtgärder i AD.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Ha minst 5 års erfarenhet av arbete med storskalig IT-drift (IT-organisation och/eller myndighet med minst 100 anställda) inom följande teknikområden under de senaste 10 åren: - Active Directory
- Policyhantering
- Privileged Access Managment
- VDI
- Operativsystem - Linux och Windows
- Sårbarhetsscanning
- PKI
- Serverhärdning
- PowerShell



- Ha erfarenheter av processorienterat arbetssätt enligt ITIL
- Ha erfarenhet av implementation och arbete med Microsofts Tiering-modell
- Ha erfarenhet av att i minst 2 år arbetat som säkerhetsrådgivare i en IT-organisation och/eller myndighet (med minst 100 anställda) under de senaste 5 åren
- Kunna tala och skriva flytande svenska
- För att styrka efterfrågad erfarenhet ska konsulten bifoga minst en referens från liknande uppdrag. I den bifogade referensen ska kontaktuppgifter lämnas, det vill säga namn, e-mail samt telefonnummer.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Ha arbetat med verktyget AD Manager+ eller liknande verktyg
- Ha erfarenhet av multisourcing-miljö
- Ha erfarenhet från stora komplexa, distribuerade miljöer med fler än 1000 användare


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2021
  • Ansök senast: 24 september 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


IT RISK AND COMPLIANCE MANAGER

IT RISK AND COMPLIANCE MANAGER

24 januari 2024

15 januari 2024

Informationssäkerhetsspecialist

Informationssäkerhetsspecialist

12 januari 2024