adCare söker nu en duktig Sales Operation Manager

adCare söker nu en duktig Sales Operation Manager

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
adCARE Nordic Group är en framgångsrik privatägd koncern med Dotterbolag i alla Nordiska Länder.
Vi expanderar kraftigt och söker en driven erfaren person för tjänsten Sales Operation Manager med ansvar att utveckla vår säljavdelning i samarbete med vårt säljteam.
Placering vid vårt huvudkontor i Helsingborg.

Om verksamheten
adCARE är ett företag inom sjukvårdssektorn med egen försäljningsorganisation under uppbyggnad i de nordiska länderna där kunden alltid står i centrum.
Våra kunder är de större och medelstora sjukhusen i Norden.
En stor del av vår försäljning sker genom upphandlingar med de olika regionerna i Norden

Företagets affärsidé är att erbjuda kunderna unika lösningar som väsentligt förbättrar patientvården och gör den kostnadseffektiv.
Vi hjälper våra kunder med att analysera svårigheter inom våra/deras behandlingsområden för att ta fram de bästa lösningarna som verkligen förbättrar behandlingsresultaten med kostnadseffektivitet.

Genom unik kompetens och en stark fokusering är målsättningen att växa snabbt.
Det är även viktigt att alla i vårt företag sätter stort värde på trivsel där alla bidrar till en trivsam kreativ miljö som stimulerar vårt framgångsrika team med högt i tak.

adCare marknadsför ett framgångsrikt koncept med innovativa lösningar i samarbete med världsledande tillverkare i USA, Europa och Asien.

adCARE garanterar högsta service med bl.a leveranser inom 24 timmar inom Norden från centrallagret i Helsingborg.


Mer om tjänsten
adCARE söker nu en driven ambitiös person till vår Säljsupport, som skall ansvara för vidare uppbyggnad och drift av vår säljavdelning.
Bolaget erbjuder nu ett självständigt och utmanade jobb, med inriktning på försäljningsstöd och administration.
Vi arbetar i ett litet väl sammansvetsat team där alla stöttar varandra och trivs med vårt jobb.
Vi erbjuder en riktigt spännande roll i en dynamisk miljö med positiva och engagerade kollegor med följande arbetsuppgifter.
• Ansvara för vidare uppbyggnad och drift av vår säljavdelning.
• Ett övergripande ansvar för all typ av säljsupport i bolaget.
• Löpande uppföljning av resultat (t.ex. framtagande av statistik och rapporter som regelbundet gås igenom med säljarna)
• Hantering av servicefrågor från kunder
• Bygga upp och kontinuerligt förbättra bolagets säljprocesser i syfte att frigöra tid från säljarna och öka försäljningen.
• Löpande bevakning och uppföljning av upphandlingsunderlag.
• Löpande framtagande av upphandlings- och säljmaterial tillsammans med marknadsbyrå (t.ex. broschyrer och kataloger)
• Ansvar för uppdateringar av hemsida och framtagande av katalogmaterial (som görs av bolagets marknadsbyrå)
• Förteckning, kategorisering och löpande uppdatering av bolagets service- och process- och policydokument
• Framtagande och implementering av reklamationspolicies och löpande hantering av reklamationer
• God förmåga att hantera organisationens säljare - balans mellan att å ena sidan förstå säljarnas behov och vara så flexibel och behjälplig som möjligt, och å andra sidan ha integritet att sätta tydliga ramar för arbetssätt och managera säljarnas förväntningar på support

Våra medarbetare är drivna och affärsinriktade personer som alla bidrar till våra framgångar.



Din profil
Vi söker dig som har jobbat något eller några år inom Sales Operations eller Säljsupport med erfarenhet från en försäljningsverksamhet och har kunskap och erfarenhet från en effektiv säljavdelning.

För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att man har följande egenskaper:

• Flexibel, organiserad och strukturerad.
• Gilla att arbeta med människor.
• Intresse för försäljning.
• Kreativ , sinne för att arbeta med färg och form.
• Kunna arbeta i Microsoft Office , 365 .
• Vara proaktiv, drivande och snabbt få saker ur händerna.
• Ett bra självledarskap och tar sig an utmaningar med ett inspirerande lösningsorienterat agerande.



I den här tjänsten ser vi att du har erfarenhet från följande uppgifter:

• Hantera säljadministrativa och upphandlingsrutiner
• Initiera, planera och genomföra säljaktiviteter
• Ta fram och underhålla katalog, broschyr och säljmaterial.
• Ansvara för rapporter, processer m.m.
• Support till Säljorganisation och Kunder

Lämplig bakgrund är några års erfarenhet och dokumenterad erfarenhet av försäljning med liknande arbetsuppgifter. Har du dessutom erfarenhet eller kunskap om sjukvård så värdesätts det.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Dreamwork har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 20 februari 2023
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


27 april 2024