AddSecure söker en engagerad Business Controller!

AddSecure söker en engagerad Business Controller!

Arbetsbeskrivning

Tycker du om problemlösning och har ett skarpt öga för siffror och analys? Då är det här en tjänst för dig!

Om AddSecure
AddSecure är en ledande europeisk leverantör av förstklassiga IoT-lösningar med ett fokus på säker kritisk kommunikation och data. Mer än 50 000 kunder inom säkerhets- och trygghetsbranschen, räddningstjänst, fastighetssäkerhet- och automatisering, digital omsorg, transport och logistik, elnät, smarta städer m.m. skyddar sina livs- och verksamhetskritiska applikationer med lösningar från AddSecure. Detta bidrar till att rädda liv, skydda egendom och viktiga samhällsfunktioner och skapar affärsnytta.

AddSecure använder för närvarande sin expertis inom säker kritisk kommunikation och säker data i lösningar inom Smart Alarms, Smart Care, Smart Rescue, Smart Surveillance, Smart Transport och det framväxande teknikområdet Smart Grids.

Huvudkontoret ligger i Stockholm, med ytterligare kontor över hela Europa. Företaget sysselsätter mer än 1 000 personer i 15 länder.

Rollbeskrivning
Ditt huvudsakliga uppdrag är att vara VP Finance och VP Smart Alarms sparringpartner i ekonomiska frågor, detta inkluderar både strategiska vägval såväl som operativa rapporter och analyser. Du arbetar även mot avdelningscheferna samt försäljningscheferna inom Smart Alarms där du prognostiserar, budgeterar och följer upp. Till din hjälp har du resten av finance-teamet inom Smart Alarms men även övriga Business Controllers och finance-team inom koncernen.

Du kommer att tillhöra vårt nordiska ekonomiteam på 14 personer (varav 8 i Sverige) och rapportera till vår VP Finance.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Månadsrapportering, KPI-rapportering och Ad hoc-rapportering.
Business Case och Business Plan.
Veckorapportering gällande non-recurring revenue.
Utveckla beräkningsmetoder, kvalitetssäkra innehåll samt publicera rapporter i Content Manager Qlik Sense.
Bygga och utveckla AnalyticsGate-rapporter i Excel.
Ansvar för skapande och mappning av START och END koder i NAV och Qlik.
Registeransvar över våra produkters dimensioner.
Förberedelser inför och genomförande av årlig prisjustering.
Delta i månatliga resultatgenomgångar.
Årlig rapportering till PTS (Post- och telestyrelsen).

Din profil

Vi söker dig som har cirka 5 års erfarenhet av att arbeta som Business Controller i en större organisation samt har relevant utbildning. Du har god kunskap om finansiella modeller, erfarenhet av att arbeta i affärssystem, goda kunskaper i Excel samt har erfarenhet av att hantera stora datamängder. Vi ser att du talar och skriver både svenska och engelska (som är vårt koncernspråk) mycket bra. Det är meriterande med erfarenhet från internationell miljö, erfarenhet från organisationer med recurring revenue samt kunskaper inom Qlik Sense (QlikView).

Vi erbjuder
En roll i ett företag i en spännande utvecklingsfas tillsammans med drivna kollegor som gillar att vara delaktiga och påverka verksamheten. Din roll innebär ansvar och stora utvecklingsmöjligheter.

Vi är ett företag som fokuserar mycket på vår företagskultur och våra värderingar. Människorna på AddSecure är vår största tillgång – på riktigt! För oss är det av stor vikt att bygga en företagskultur där våra medarbetare trivs och vill prestera. Våra värderingar är enkelhet, kundfokus, laganda och samarbete, och vi förväntar oss att alla som arbetar på företaget bidrar till dessa värderingar.

Vi sitter i stora, trevliga lokaler vid Telefonplan i Stockholm och du kommer välkomnas till ett gäng som trivs på jobbet och har kul tillsammans.

Vill du vara en viktig del av vår spännande resa? Då vi ser fram emot att få din ansökan och välkomnar dig till den växande AddSecure-familjen!

Ansökan
Låter detta som ett spännande och utmanande uppdrag? Skicka in din ansökan i form av CV och personligt brev genom att klicka på "Ansök här".

Intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Sista ansökningsdag är den 30e november 2022.

I denna rekrytering samarbetar vi med HRM Affärsutveckling. Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Albin Lindeberg, albin.lindeberg@hrmab.se alt. + 46 76 129 95 52 samt Albert Lundgren, albert.lundgren@hrmab.se alt. +46 70 236 36 99.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


28 november 2023