OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco söker dig som är intresserad av att arbeta för vår uthyrningsverksamhet hos en av våra internationella kunder på Hisningen.Lämplig utbildningsbakgrund är gymnasieekonom eller KY-utbildning med inriktning mot ekonomi.Som ekonomiassistent kommer du att självständigt arbeta med: - Överföring/interface av lev.fakturor och kreditnotor till underleverantörer från operationellt system (Cosmos) till ekonomisystem (Enterprise 1, fd.JD Edwards).- Ta fram underlag för betalningar - skapa filer, ha internationella kontakter för betalningsplanering.- Diverse bokningar av periodiseringar och reservationer/avsättningar - Avstämning av leverantörsreskontra - Valautajustering - Intercompany/koncernmelklanhavanden, boka upp och stämma av etc.- Manuella fakturor/kreditnotor - Följa upp att betalningsvillkor följs - Framtagning av statistik/rapporter etc. Goda kunskaper i det engelska språket samt i Office-paketet är ett krav.Meriterande är om du har kunskaper i det tyska språket. Du bör vara en mycket flexibel person som inte är rädd för arbetstoppar.Du bör även kunna arbeta självgående och vara stresstålig.Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.Start: Januari Period: Tillsvidare, för rätt person finns möjlighet till övertag hos kund.Sök tjänsten via vår hemsida www.adecco.se (181/42751 Ekonomiassistent) Urvalsprocessen kommer att inledas omgående med fortlöpande intervjuer.