Adecco söker Löne- och Personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Adecco i Södertälje söker Löne- och Personaladministratör till långt uthyrningsuppdrag Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att vara: - Hantering av lön och reseräkningsunderlag.Det vill säga kontrollera att rätt lön utgår och att själv vara den som utför arbetet "hands-on".- Sammanställning av skattedeklaration.- Vid behov, ta fram underlag till olika myndigheter.- Utfärda olika typer av intyg.- Normalt på en löneavdelning förekommande arkivering, sortering och administration.- Svara samt ge support på olika frågor kring löneutbetalningar.Enkelt sammanfattat, att arbeta med hela lönehanteringskedjan.Du kommer även att ha ett nära samarbete med personalchefen i diverse personalfrågor.Därför ser vi att du har tidigare arbetslivserfarenhet av rollen som personaladministratör/assistent och vet vad det kan innebära. Som person är du noggrann och har ett gott siffersinne.Du är strukturerad, kvalitetsmedveten och duktig problemlösare.Du är mogen, trygg i dig själv och har en god självinsikt.Du är initiativrik och duktig på att samarbeta.Du har minst gymnasieutbildning med ekonomisk eller administrativ inriktning.Övriga utbildningar inom lön eller ekonomi är meriterande.Du har jobbat med lönehantering och/eller ekonomi under några år.Du har naturligtvis god datavana och behärska engelska väl i tal och skrift.Krav är att du har en mycket god erfarenhet från lönesystem, meriterande om du arbetat i Kontek. Intresserad?Har annonsen fångat ditt intresse så är du välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt.Intervjuer kommer ske löpande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024