OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Som administrativ samordnare i socialförvaltningens stab ansvarar du för samordning av de olika ärendeprocesserna och är nämndsekreterare i Socialnämnden och Vård- och omsorgsnämnden. Du blir också ansvarig för -remisshantering och allmän beredning inför den politiska behandlingen i respektive nämnd -informationsfrågor -posthantering, diarieföring, arkiv och utveckling av de administrativa rutinerna -den förvaltningsövergripande jämställdhetsplanen -uppföljning av det systematiska arbetsmiljöarbetet KVALIFIKATIONER Du ska ha lämplig högskoleutbildning, t.ex. samhällsvetare, och god kännedom om relevant lagstiftning inom området offentlig förvaltning. Erfarenhet av arbete i en kommun eller annan politiskt styrd organisation är meriterande, liksom erfarenhet av dokumenthantering och sekretess i offentlig verksamhet. Du bör även -vara en duktig skribent som har lätt för att uttrycka dig enkelt och korrekt i tal och skrift -vara noggrann och organiserad -ha ett servieinriktat förhållningssätt samt administrativ förmåga för att kunna fungera som spindeln i nätet -vara utåtriktad och ha god samarbetsförmåga