Admininistrativ samordnare/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Som administrativ samordnare i socialförvaltningens stab ansvarar du för samordning av de olika ärendeprocesserna och är nämndsekreterare i Socialnämnden och Vård- och omsorgsnämnden. Du blir också ansvarig för -remisshantering och allmän beredning inför den politiska behandlingen i respektive nämnd -informationsfrågor -posthantering, diarieföring, arkiv och utveckling av de administrativa rutinerna -den förvaltningsövergripande jämställdhetsplanen -uppföljning av det systematiska arbetsmiljöarbetet KVALIFIKATIONER Du ska ha lämplig högskoleutbildning, t.ex. samhällsvetare, och god kännedom om relevant lagstiftning inom området offentlig förvaltning. Erfarenhet av arbete i en kommun eller annan politiskt styrd organisation är meriterande, liksom erfarenhet av dokumenthantering och sekretess i offentlig verksamhet. Du bör även -vara en duktig skribent som har lätt för att uttrycka dig enkelt och korrekt i tal och skrift -vara noggrann och organiserad -ha ett servieinriktat förhållningssätt samt administrativ förmåga för att kunna fungera som spindeln i nätet -vara utåtriktad och ha god samarbetsförmåga

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 5 juni 2007
  • Ansök senast: 25 juni 2007

Liknande jobb


FRISÖR

17 maj 2006

Hotellstäd

1 mars 2006

vårdbiträde/undersköterska

15 juli 2006

21 juli 2006