Administration och kundtjänst för Danmark

Arbetsbeskrivning

Cardif Nordic AB har varit verksamma på den Nordiska marknaden sedan 2000.Huvudkontoret finns i Göteborg och driver företagets samtliga administrations- och marknadsföringsfunktioner.Försäljningskontor finns i Stockholm, Oslo, och Köpenhamn. Inom den nordiska verksamheten arbetar i dag ca 70 personer.Cardif Nordics produktportfölj är omfattande.Den innehåller skräddarsydda försäkringslösningar inom personförsäkring.Med andra ord är det försäkringar kopplade till individen och som innefattar bland annat sjukvårds- och olycksfallsförsäkringar, låneskyddsförsäkring samt livförsäkring. Med anledning av föräldraledighet söker vi nu en dansktalande person för den danska marknaden.Du kommer att vara placerad i Göteborg men ha nära kontakt med vår säljavdelning i Köpenhamn. Dina huvudsakliga uppgifter består utav att serva våra kunder och samarbetspartners i vår kundtjänst men även att hantera det administrativa runt ansökningarna så som registrering och ändringar.Du måste behärska det svenska språket, såväl i tal som skrift.Ett krav är att du även har goda kunskaper i det danska språket, både i tal och skrift. Som person är du en lagspelare som trivs i högt tempo och som gärna utbyter erfarenheter och kunskaper med dina kollegor.Du är serviceminded har initiativförmåga samt förstår vikten av att bemöta kunder på ett professionellt sätt.Vi ser gärna att du har erfarenhet från försäkringsbranschen och personförsäkring.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CARDIF NORDIC AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 mars 2010
  • Ansök senast: 15 mars 2010

Besöksadress

MÖLNDALSVÄGEN 91
GÖTEBORG

Postadress

BOX 24110
GÖTEBORG, 40022

Liknande jobb


6 december 2022