ADMINISTRATIONS- OCH FÖRSÄLJNINGSASSISTENT

ADMINISTRATIONS- OCH FÖRSÄLJNINGSASSISTENT

Arbetsbeskrivning

Vi är verksamma på den snabbväxande mopedbilsmarknaden.

Du kommer att arbeta i ett litet bolag, som ingår i en större företagsgrupp med omkring 40 års erfarenhet inom bilindustrin. Det här är en perfekt tjänst om du tycker om kontors- och försäljningsadministration.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Skapa och registrera kundfakturor
- Kontrollera och registrera leverantörsfakturor
- Bevaka order
- Bevaka lagernivåer hos våra återförsäljare
- Rapportera till huvudkontoret (försäljning och försäljning per återförsäljare, lagernivå och lagernivå per återförsäljare, budget och kundfordringar)
- Inköp till kontoret samt ansvar för IT, telefoni etc.
- Ta emot inkommande samtal och e-post
- Skicka ut marknadsföringsmaterial
- Hålla hemsidan uppdaterad
- Allmänna kontorsgöromål 

Tjänsten är på heltid med placering i Lomma. Du ingår i ett team om fyra personer och rapporterar till vår Export Direktör som är placerad på huvudkontoret i Frankrike. 

Bakgrund och Personlighet

Du har en fullständig gymnasieutbildning och minst några års erfarenhet av arbete som administrativ assistent, kontorskoordinator eller försäljningsassistent. Har du kompletterat gymnasiestudierna med någon relevant KY-/YH-utbildning är det meriterande. Erfarenhet från B2B är ett krav och erfarenhet från bilindustrin är meriterande. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat och hanterar MS Office utan svårighet. Erfarenhet av MS Dynamics NAV är meriterande liksom grundläggande kunskaper i HTML. 

Som person är du service-minded, självgående, dedikerad och en lagspelare. Du tycker mycket om att supporta din omgivning och fungera som spindeln i nätet. Vidare har du mycket energi, god problemlösningsförmåga och lätt för att kommunicera.   

Kontakt och ansökan

Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink på 070-554 03 42 eller helena.heijmink@comcube.se alt. Helena Fransson på 070-554 05 04. Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:377370/?lang=se Ansökningar tas endast emot via denna länk.

Välkommen med din ansökan!

Aixam is a European leader on the quadricycle market. Founded over 40 years in the south east part of France. Aixam has gained the number one position by permanent innovation and product best meet to our customers need. Our market has evolved remarkably over the past few years. The emergence of digital tools has lead us to significantly adapt our business; but the local Aixam dealer remains the central element for the end customer thanks to its proximity and its understanding of the local economic context.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aixam
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2021
  • Ansök senast: 22 mars 2021

Liknande jobb


22 april 2024