Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!

Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.

Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som assistent är utåtriktad, med många kontaktytor inom hela organisationen samt gentemot kommunens medborgare. Arbetet är händelsestyrt med stundtals mycket högt tempo.

I dagsläget består arbetsuppgifterna av främst dokumenthantering, bokningsadministration och eventuellt ekonomiadministration. Beroende på den totala arbetsbelastningen kan andra arbetsuppgifter förekomma.

KVALIFIKATIONER
Du har avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi med godkända betyg, god förmåga att på svenska formulera dig i tal och skrift. Du har god datavana och goda kunskaper i Officepaketet samt erfarenhet av servicegivande arbetsuppgifter med mycket kundkontakter.

Du har god förmåga att:

- arbeta noggrant, även under tidspress
- självständigt prioritera dina arbetsuppgifter
- ta egna initiativ, och kunna anta ett flexibelt förhållningssätt
- arbeta prestigelöst och med stor servicekänsla
- arbeta organiserat och strukturerat med gott omdöme.

Det är meriterande om du har erfarenhet från administrativt arbete, gärna från större organisation. Vidare är det fördelaktigt om du har arbetat med registrering och dokumenthantering i offentlig organisation.

I rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar Strängnäs kommuns värdegrund, utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-specialist Katharina Andersson
0152 293 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strängnäs kommun, Administration SK Strängnäs
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast tom 2016-09-30, anställningen kan komma att förlängas., upphör: 2016-09-30 .
  • Publicerat: 14 april 2016

Besöksadress

Nygatan 10 Strängnäs
None

Postadress

Nygatan 10
Strängnäs, 64580

Liknande jobb


16 maj 2024

Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024