Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Linköpings kommun

Sektionens uppdrag är att stödja personalen vid förskolor, skolor, enskilda utförare, fristående skolor samt i vissa delar gymnasieskolan i deras arbete med barn/elever i behov av särskild stöd. Inom sektionen finns även ansvar för den medicinska delen inom skolhälsovården, språkstöd i förskolan, modersmålsundervisning, studiehandledning, LSS verksamhet för barn och ungdomar samt fritidsverksamheten 13-16 år.

Arbetsuppgifter
Sektionen för resurs- och stödverksamhet söker en administrativ assistent. Administrationsuppdraget inom sektionen består i grunden av arbete inom de tre huvudområdena kärnverksamhet, ekonomi och personaladministration.

Ditt arbete är i första hand riktat mot att ge administrativt stöd till verksamhetschefer och LSS-verksamheten för barn och ungdomar. I tjänsten ingår även att vara behjälplig i schemaläggning.

Arbetsplatsen är på Westmansgatan 27 där du ingår i ett team med övriga administrativa assistenter.

De administrativa system som vi använder är i första hand Heroma, Agresso/EFH och Treserva. Även arbete i Extens och W3D3 kan förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi alternativt en relevant högskoleutbildning.

Tjänsten förutsätter att du har god datavana. Har du erfarenhet av Heroma, Agresso och Treserva är det meriterande.

Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull och en god organisatör. Du sätter högt värde i att hålla en hög servicenivå. Du ska ha lätt för att samarbeta på många olika nivåer då arbetet handlar om att ge service till chefer, medarbetare och övriga som du kommer i kontakt med. Du ska ha förmåga att snabbt kunna anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar. Du ska även ha goda kunskaper i de lagar, avtal och riktlinjer som är relevanta för uppdraget.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anderz Bergholtz, Bitr. rektor
013-208738
Snezana Arsenovic Nero/Verksamhetschef
013-20 73 61
Margareta Lundgren
013-26 38 10
Christina Staaf
013-20 61 69
Doris Ljungkvist, Verksamhetschef
013-20 69 13
Ewa Höglind/Verksamhetschef
013-20 74 59
Agneta Malm, Rektor
013-26 39 09
Åsa Svensson/Rektor
013-20 62 72
Snezana Arsenovic Nero, Verksamhetschef
013-20 73 61
Annika Källgren, Verksamhetschef
013-205311

Sammanfattning

Besöksadress

58181 Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


16 maj 2024