Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen Skåne skapar samhällsnytta genom att ta ansvar för samhällsbygget, skydda miljön och investera i landsbygden. Målet är att göra det bästa för Skåne och bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling. I vårt uppdrag har vi olika roller och fungerar både som utvecklingspartner och som beslutsfattare i frågor som rör länets utveckling. Vi arbetar på uppdrag av regering och riksdag och investerar 2,3 miljarder och fattar 70 000 myndighetsbeslut för Skånes och Sveriges bästa varje år.

Vi är ca 550 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon".

Länsstyrelsen söker minst en administrativ assistent till enheten för ärendestöd på avdelningen för verksamhetsstöd. Din arbetsplats blir på vårt kontor i Kristianstad. Anställningen är tidsbegränsad till slutet av mars 2021 med viss möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Enheten för ärendestöd arbetar med att kvalitetssäkra Länsstyrelsens registrering och uppföljning av ärenden i enlighet med gällande lagstiftning.

Enheten är tillgänglig både för allmänheten och den egna verksamheten genom att lämna upplysningar, ge vägledning och råd till enskilda i frågor som rör myndighetens verksamhetsområde. Enheten för ärendestöd svarar för Länsstyrelsens expedition.

Vill du veta mer om Länsstyrelsen Skåne och avdelningen för verksamhetsstöd? Se filmerna via länken nedan.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta på vår expedition i Kristianstad med att diarieföra ärenden, hantera dokument, lämna ut och arkivera handlingar samt med att ge service till verksamheten och allmänheten.

En viktig uppgift är att arbeta för digital ärendehantering samt att kvalitetssäkra myndighetens diarieföring. Länsstyrelsen arbetar med ständiga förbättringar och att utveckla digitala flöden i kontakten med våra kommuner, företag och medborgare. Din uppgift är även att aktivt bidra till denna utveckling.

Som medarbetare hos oss har du tre roller: arbetstagare, kollega och verksamhetsutövare. I rollen som arbetstagare representerar du myndigheten, tillsammans med dina kollegor bidrar du till det samlade resultatet och som verksamhetsutövare skapar du samhällsnytta utifrån din sakkompetens.

KVALIFIKATIONER
Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.

Vi söker dig som har en dokumenterad eftergymnasial kurs eller motsvarande inom arkiv-, registrator- eller dokumenthanteringskunskap, juridik, förvaltningskunskap, offentlighet och sekretess eller motsvarande. Det är viktigt att du är en mycket van datoranvändare och har god erfarenhet av Office-paketet. Du ska vara svensk medborgare.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med registrering och hantering av handlingar i en digital miljö och erfarenhet av offentlig verksamhet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att delta i att utveckla administrativa processer eller erfarenhet av handläggningsprogrammet Platina.

Som medarbetare på Länsstyrelsen Skåne har du förmåga att ta initiativ och aktivt söka ansvar för arbetsuppgifter. Du har ett gott ordningssinne och eftersom vår arbetsbelastning stundtals kan vara hög är det viktigt att du har en förmåga att strukturera och prioritera i ditt arbete. Du har vana av att bearbeta och tillgodogöra dig mycket information digitalt samt är lösningsorienterad och flexibel, vilket innebär att du snabbt kan skifta mellan olika arbetsuppgifter. För att trivas i arbetet krävs det att du har en känsla för service, tycker om att arbeta i team och ta ansvar för dina egna samt gruppens gemensamma arbetsuppgifter. Eftersom arbetet innebär många externa och interna kontakter är det viktigt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga på svenska, såväl i tal som i skrift.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Du hittar information om hur Länsstyrelsen Skåne behandlar personuppgifter på https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Johanna Pivén
010-224 15 89
Personalhandläggare Zeina Finjan
010-224 12 82
Verksamhetsutvecklare Mona Johansson
010-224 14 09
Stf. enhetschef Maria Smeds Engström
010-224 16 35

Sammanfattning

Besöksadress

20515
None

Postadress

Kungsgatan 13
MALMÖ, 20515

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024