Administrativ assistent

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Bromma stadsdelsförvaltning är en av stadens 13 stadsdelar.

Det är en av de mest expansiva stadsdelarna, med ökande befolkning och tillkommande bostäder. I stadsdelen bor ca 80 000 invånare och inom 3 år beräknas vi vara 84 000. Här finns vackra naturområden, strandbad och blandad bebyggelse. De goda kommunikationerna och närheten till centrala staden gör det lätt att ta sig till Bromma. Förvaltningskontoret är beläget i Alvik. Efter sommaren 2021 kommer vi flytta in i ett helt nybyggt förvaltningshus i vid Bromma Blocks.

Arbetsbeskrivning
Teamet för administrativa assistenter ingår i enheten för mottagning, inom avdelningen socialtjänst och fritid. Teamet arbetar mot och stödjer avdelningens enhetschefer och socialsekreterare som arbetar med myndighetsutövning. Du kommer framförallt att arbeta mot teamet för personer med funktionsnedsättning inom enheten för vuxna.

Rollen som administrativ assistent innefattar ett varierande arbete, där den ena dagen inte är den andra lik. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera leverantörs- och kundfakturor, administrera brukares hyresavtal och hälso- och sjukvårdskostnader samt hantera sjuklöner till assistansbolag. Vidare ingår bl.a. hantering av delegationslistor till stadsdelsnämnden och återsökning av kostnader för personlig assistans.  

Rollen innefattar även andra arbetsuppgifter och förändras över tid. Du arbetar tillsammans med övriga administrativa assistenter inom teamet och ni lär av varandra genom erfarenhetsutbyten och gemensamma uppdrag.

Kvalifikationer
Du förväntas ha en gymnasial utbildning med inriktning administration och/eller ekonomi, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och fakturahantering, goda IT-kunskaper och god datorvana inklusive Officepaketet samt kunskaper i och erfarenhet av arbete i minst ett ekonomisystem.

Det är meriterande om du har erfarenhet av en politiskt styrd organisation, har arbetat med fakturahantering inom socialtjänsten, gärna inom funktionsnedsättning, liksom har erfarenhet av dokumentationssystemet Paraplyet och ekonomisystemet Agresso.

Vi söker dig som snabbt kan anpassa dig till förändrade omständigheter samt har en positiv och lösningsorienterad inställning. Du kan arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du planerar, organiserar och utför ditt arbete på ett effektivt och noggrant sätt. Du förväntas ha en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Det är viktigt att du har god servicekänsla både internt och externt. Som person är du lugn, även i stressiga situationer, har mycket god samarbetsförmåga liksom intresse och vilja att hjälpa andra.

Övrigt
Vi erbjuder flextid, sommar- och vinterarbetstid, semesterväxling, friskvårdsbidrag på 500 kr/termin, en friskvårdstimme/vecka och möjlighet att köpa förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion , funktionsnedsättning eller ålder.



Webbplats: www.stockholm.se/bromma/nyheter

Sammanfattning

Liknande jobb


Liljestensskolan söker Administratör

21 maj 2024

20 maj 2024