Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
I området Berga/Vidingsjö finns ett flertal förskolor och till dessa enheter söker vi nu en serviceinriktad administratör som ska fungerar som stöd till tre förskolechefer.

Tjänsten är ett vikariat som beräknas pågå ett år. Arbetsplatsen är på belägen på förskoleexpeditionen som finns vid Berga Centrum i Linköping.

Arbetsbeskrivning
Administratörsuppdraget består i grunden av arbete inom tre huvudområden, kärnverksamhet, ekonomi och personaladministration. I det dagliga arbetet arbetar du med löneadministration och allmän personaladministration. Du hanterar och attesterar fakturor och är behjälplig vad gäller enheternas övergripande ekonomi. Arbetet innebär även många kontakter med personal inom verksamheterna. De administrativa systemen som vi använder är i första hand personal- och lönesystemet Heroma, och fakturahanteringssystemet Agresso/EFH. I arbetet förekommer även arbete med dokumenthantering och diarieföring i systemet W3D3, samt i elevregistreringssystemet Extens.

Utöver ovanstående vill vi att du, tillsammans med oss, skall vara med och utveckla det administrativa stödet till förskolecheferna för att det ska bli så effektivt och bra som möjligt. Vi önskar att du är med och bidrar till en effektiv och flexibel organisation där arbetssätt och arbetsformer bygger på samarbete och ansvar.

Som administrativ assistent ingår du i ett nätverk för administratörer i Södra skolområdet vilket syftar till erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling.

Kvalifikationer
Våra förväntningar på dig!

Vi vill att du har gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot personaladministration och/eller ekonomi samt har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning förskola/skola.

Vi vill även att du;

- tycker om att fungera som spindeln i nätet med många olika kontaktytor och har mycket god serviceförmåga
- arbetar självständigt och tar stort eget ansvar för ditt arbetsområde
- tar egna initiativ för att lösa arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt
- är organiserad och prioriterar aktiviteter
- är "verksamhetens ansikte utåt" och på ett professionellt sätt relaterar till andra människor på ett lyhört sätt
- har en förmåga att snabbt anpassa dig till nya eller förändrade krav och förutsättningar
- drivs av en vilja att se möjligheter till förbättringar både för den egna verksamheten, för dig själv och för kunderna
- har mycket god datorvana och tycker om att arbeta med olika datasystem som ständigt utvecklas
- kan formulera dig väl i tal och skrift

Erfarenhet från arbete i förskola/skola, våra administrativa system, arbete med personaladministration och/eller fakturahantering samt PA-utbildning är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vill du bli vår nya kollega? Tveka då inte att skicka in din ansökan!

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här: http://www.linkoping.se/Jobba-hos-oss

Kontaktpersoner på detta företaget

Mattias Dahlgren, rektor
013-263709
Linda Eklund, verksamhetskoordinator
013-207432
Förskolechef Eva Edsgården
013-208459
Ola Nilsson, rektor
013-263966
Anders Forsberg, rektor
013-207571
Fackliga företrädare i Linköpings kommun
013-206000
Snezana Arsenovic Nero/Verksamhetschef
013-207361
Thaira Alnajar
070-6201732
Marie Andersson, HR konsult
013-26 2664
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51

Sammanfattning

Besöksadress

58181 Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024