Administrativ assistent

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Spånga-Tensta stadsdelsområde är beläget i den nordvästra delen av Stockholm. Inom området finns Järvafältet, ett grönområde med unika kultur- och naturvärden. Vår vision är att göra skillnad för människan i vardagen.



Beskrivning
Familjestödsenheten i Spånga-Tensta stadsdelsförvaltning består av Familjerätten, Familjevården, Familjeresursen och Relationsvåldscentrum (RVC), totalt 36 medarbetare inklusive administrativ assistent.

Varje grupp har en biträdande enhetschef som tillsammans med enhetschef bildar enhetens ledningsgrupp. För administrativ assistent är arbetsplatsen belägen i Förvaltningshuset på Fagerstagatan 15 i Lunda där även Familjerätten och Familjevården sitter. Familjeresursen och RVC är placerade ute i stadsdelen.

Som administrativ assistent hos oss har du en möjlighet att göra skillnad för barn och unga i vårt stadsdelsområde genom att ge medarbetare och chefer förutsättningar att fokusera på det sociala arbetet och inte på administration.

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent utgör du en viktig funktion och ansvarar för alla administrativa
arbetsuppgifter på enheten. Den stora delen av arbetet är mot familjevården där uppgiften är att
administrera arvoden och omkostnader för våra jour- och familjehem och beräkna tidrapporter för våra olika kontaktpersonsuppdrag. I övrigt blir dina uppgifter att hantera och följa upp fakturor, avtal, statistik och arbeta nära enhetens chefer gällande budgetuppföljning. Du bistår socialsekreterare med att ta fram underlag och sammanställa olika beslut. För familjerätten är du ansvarig för att handlägga faderskap och föräldraskap samt registrera inkomna ärenden. Det finns även ett samarbete över enhetsgränserna där avdelningens administrativa assistenter behöver kunna varandras områden för uppbackning vid semestrar och annan frånvaro.

Kvalifikationer
Du har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kännedom om socialtjänstens uppdrag. Goda kunskaper och erfarenheter krävs av arbete i MS Office - specifikt Outlook, Excel och Word. Du har en förmåga att formulera dig väl i tal och skrift. Det är meriterande med eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi och administration eller motsvarande kunskaper.

Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet och arbete i det sociala systemet Paraplyet, e-inköpssystem, ekonomisystem Agresso och personalsystem Lisa självservice är meriterande.

Som person är du en god organisatör, du arbetar effektivt och förstår vikten av noggrannhet i arbetet. Du kan hantera flera parallella uppgifter och behöver vara stresstålig och ha förmåga att sortera, organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Du är ansvarsfull och sätter igång aktiviteter, tar egna initiativ och åtgärdar uppgifter som uppmärksammas.

För att fungera och trivas bra i rollen har du god samarbetsförmåga och servicekänsla, vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har god numerisk förmåga och tycker om att arbeta med siffror och förstår numeriska underlag.

Övrigt
Arbetstiden är på kontorstider med flextidsavtal och under perioden maj till augusti är det sommartid. På arbetsplatsen erbjuder vi friskvårdsersättning samt friskvårdstimme. Det finns möjlighet att semesterväxla, vilket innebär att du byter semesterersättning mot extra semesterdagar.

Vi kommer att påbörja intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024