Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Socialförvaltningen söker en administrativ assistent till verksamheten för funktionshinder.

Verksamheten för funktionshinder omfattar alla insatser enligt Lagen om stöd och service (LSS) som kommunen ansvarar för. Som administrativ assistent kommer du att ha många varierande uppgifter och ha en stödjande funktion till verksamhetschefen och enhetscheferna.

Arbetsbeskrivning för olika områden som ingår i tjänsten
Diverse kontorsservice:
Inköpsansvarig av kontorsmaterial, göra diverse beställningar, boka och förbereda konferensrum inför möten samt ibland skriva minnesanteckningar, göra utskick av information, sammanställa diverse uppgifter, kopiering/scanning av material, strukturera upp i pärmar med mera.
Visst rekryteringsuppdrag:
Rekrytering av timvikarier, skriva anställningsbevis, kontrollera scheman, strukturera upp en kontrollfunktion över diverse inloggningar för vikarier med mera.
Samordnare för vissa insatser enligt Lagen om Stöd och Service:
Verkställa och följa upp insatserna Kontaktperson och Stödfamilj.
Som administrativ assistent hos oss får du ett omväxlande arbete med många olika arbetsuppgifter. Genom att ge professionell service bidrar du till en effektiv verksamhet.

Kvalifikationskrav
Gymnasieexamen är ett krav men eftergymnasial utbildning är önskvärt. Erfarenheter av samordnaruppdrag eller arbetsledning är meriterande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och behärska Officepaketet. Erfarenheter av Time Care är meriterande. Som person är du öppen och serviceinriktad, samarbetsvillig och är van att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du har lätt för att prioritera och ta egna initiativ samt är mycket ansvarstagande. Du är även flexibel och prestigelös.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstid och omfattning
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast efter överenskommelse.

Lön
Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktperson
Verksamhetschef Cecilia Ring Moberg: 0708-12 39 23.

Fackliga kontaktpersoner
Kommunal Arboga: 0589-61 17 09, 010-442 81 87.
Vision: Carl-Johan Victorin, 0589-870 83.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2016-11-07.
Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan idag!
Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Ref nr 736/16

Välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag i rekryteringen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Åsa Påhls
0589-870 36
HR-specialist Carola Lilja
0589-871 24
Vision Carl Johan Victorin
0589-87083
SSR Clary Burman
0589-871 50
Enhetschef Seid Dujsic
0589-876 16
Bitr rektor Malin Sigmundsson
0589-873 19, 07
Rektor Per Gamalielsson
0589-873 10
Ordförande lärarförbundet Sylvia Bergström-Sparv
0589-873 88
LR Birgitha Algefors
0589-872 70
Rektor Lena Österlund
0589-872 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arboga kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 20 oktober 2016

Besöksadress

Smedjegatan 5
None

Postadress

Smedjegatan 5
Arboga, 73221

Liknande jobb


29 april 2024