OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
På Socialkontoret i Motala handläggs myndighetsärenden inom alla delar av socialtjänsten. Socialkontoret är centralt beläget, nära till resecentrum med goda pendlingsmöjligheter. Vi är en arbetsplats med ca 115 anställda, både kvinnor och män i varierande ålder och antal år i yrket. Vi eftersträvar en arbetsplats med rättssäker handläggning för våra klienter/brukare och en god arbetsmiljö för våra anställda. Vår vision är att alla ska känna sig nöjda i kontakten med oss.
För att skapa arbetsglädje, god kvalitet i arbetet och en bra arbetsmiljö arbetar du tillsammans med kollegor som har en bred kompetens och som gärna hjälper varandra. Vi är engagerade och ser det som en självklarhet att arbeta med den enskildes behov i fokus. För oss är det viktigt att utvecklas, med ett aktivt medarbetarskap samt tillitsbaserat ledarskap vill vi att du ska vara med och bidra till att förbättra socialkontoret. Vi vill vara en arbetsplats där våra medarbetare trivs, mår bra och utvecklas. Förmåner du erbjuds hos oss är bland annat friskvårdsbidrag samt friskvårdstimme, flexibel arbetstid med möjlighet att styra din arbetsdag, möjlighet att tillfälligt arbeta hemifrån samt extern handledning.
ARBETSUPPGIFTER
Då en av våra medarbetare ska gå i pension söker vi nu en administrativ assistent till socialkontorets reception. Du kommer att ingå i ett team med tre medarbetare och vara en del i den administrativa enheten på socialkontoret.
Arbetsuppgifterna består främst av att ta emot telefonsamtal och besökande till socialkontoret. Förutom att hjälpa medborgarna består arbetsuppgifterna även av hantering av post, registrera inkomna handlingar, besvara förfrågningar, viss skötsel av socialnämndens arkiv med hantering av personakter, göra bokningar och beställningar samt övriga administrativa arbetsuppgifter.
Vill du ha roligt och utmanande på jobbet, och trivs när ingen dag är den andra lik, då ska du söka den här tjänsten!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Du bör ha utbildning inom administration och har gärna tidigare arbetat inom offentlig förvaltning. Meriterande är det om du har kunskap om grundläggande lagstiftning så som förvaltningslag, kommunallag, offentlighet och sekretess. Du ska ha goda IT-kunskaper, främst i office-paketet men vi ser gärna även att du har erfarenhet av verksamhetssystemet VIVA. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska, i både tal och skrift.
Som person är du prestigelös, positiv, ansvarstagande och flexibel. Du behöver ha en god samarbetsförmåga och servicekänsla, vilket innebär att du är uppmärksam och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Arbetet är periodvis stressigt så du behöver ha förmåga att strukturera ditt arbete och prioritera bland arbetsuppgifter. I rollen som administrativ assistent i receptionen möter du många medborgare som är i behov av socialkontorets stöd, därför är det viktigt att du har förmågan att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor och du behöver vara lugn och stabil samt visa mod i svåra situationer.
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Franzén
0141-22 50 00 (vx)
Tuulia Helttunen
0141-22 50 00 (vx)
Katarina Persson
0141-22 50 00 (vx)
Kerstin Lindvall
0141-22 50 00 (vx)
Virve Pasanen
0141-22 50 00 (vx)
Persson, Katarina
Hans Liljedahl
0141-225345
Hans Liljedahl Sektionschef
0141-22 53 45
Magnus Gustavsson
0141-22 50 00 (vx)
Monika Hahn
0141-22 50 00 (vx)