Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Hos oss i Motala kommun har ett bra yrkesliv två sidor - ett spännande jobb, där du kan utvecklas och påverka men också bra livskvalité och en rik fritid. Våra kärnvärden, öppen, stolt och nyskapande sammanfattar hur vi arbetar tillsammans och hur vi möter vår omvärld. Ökad mångfald, på våra arbetsplatser, är för oss ett mål och ett medel för bättre service och vi välkomnar därför sökande med olika bakgrunder.

Plan- och miljöförvaltningen omfattar verksamheterna räddningstjänst, lantmäteri, bygglov samt miljö- och hälsoskydd och arbetar på uppdrag av plan- och miljönämnden. Förvaltningen söker nu en vikarierande administrativ assistent. Tjänsten är placerad på räddningstjänsten men är även en resurs för övriga verksamhetsområden.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som självständigt och i grupp vill arbeta med många olika typer av administrativa uppgifter, både mer och mindre kvalificerade. Du är förvaltningens och räddningstjänstens ansikte utåt och möter besökare både i receptionen och via telefon. I tjänsten ingår ekonomiadministration så som hantering av leverantörsfakturor samt extern och internt fakturering. Initialt kommer det även att ingå viss personaladministration.

Du hanterar även beställningar av kontorsmaterial och resor, posthantering och registrering, arkivarbete samt andra förekommande arbetsuppgifter av administrativ karaktär. Det förekommer även handläggning av enklare ärenden.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och vill leverera service både internt och externt. Du är noggrann och ordningssam och levererar med hög kvalitet. Då du har nära kontakt med verksamheten och dess chefer samt övrig administrativ personal på förvaltningen är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Samtidigt är det viktigt att du är självgående och tar egna initiativ i arbetet.

Du har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi och administration. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom något eller några av de beskrivna arbetsuppgifterna. Det är önskvärt med tidigare erfarenhet av liknande arbete inom räddningstjänst eller inom annan kommunal verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunens IT-system så som Tekis Core, Personec, och Visma Redovisning och Reskontra eller motsvarande verksamhetssystem.

ÖVRIGT
Vänligen respektera att vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fövaltningschef Theres Sandstedt Johanson
0141-22 54 60
Tf Räddningschef Anders Sigfridsson
0141-22 26 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Motala kommun, Stab PMK MOTALA
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lön.
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-01-01 Eller efter överenskommelse, upphör: 2018-06-30 .
  • Publicerat: 25 oktober 2016

Besöksadress

59186 Motala
None

Postadress

Drottninggatan 2
MOTALA, 59186

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010