Administrativ assistent

Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

FA Ledningsstöd och Rättssekretariatet, Förvaltningsavdelningen
Söker du en varierad roll där du får hantera en mängd olika administrativa uppgifter? Har du flerårig erfarenhet av brett administrativt stöd till chef/ledning? Är du en serviceinriktad och strukturerad person? Vi erbjuder ett ansvarsfullt och utvecklande arbete i en händelserik miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
I rollen ingår att vara ett administrativt stöd för Förvaltningsavdelningens chefsjurist och Rättssekretariat. Du kommer att förbereda möten (kalender, kallelser, underlag, ta emot besökare, boka lokal) och hantera olika ärenden och beslut (underlag, expediering, diarieföring, arkivering). Vidare ingår att administrera ärenden till veckoberedningen inkl. publicering på Klaranätet. Du kommer också få vara med och bidra till utvecklingen av en beredningsprocess med digitalt stöd. Att bevaka och hantera inkommande ärenden i olika funktionsbrevlådor, administrera utlämnandeärenden och ha telefonpassning ingår också i tjänsten. En del av arbetet innebär koordinering av resor och ansvara för reseräkning. Vid behov kommer du även hantera övriga förekommande personaladministrativa ärenden och personalbeslut.

Du kommer i första hand att rapportera till chefsjuristen som är din närmaste chef.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av att ha arbetat brett med administrativt stöd till chef/ledning. Det är meriterande om du har en utbildning inom administration och har erfarenhet av administrativt arbete i Regeringskansliet samt kunskaper om diarieföring, arkivering och hantering av sekretessbelagd information. Du har mycket god kunskap om IT, digitala verktyg och Officepaketet. Det anses meriterande om du har erfarenhet av att digitalisera administrativa processer. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift är meriterande.

Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För att trivas och passa in i rollen är du serviceinriktad. Du kommer att arbeta självgående och ditt arbete präglas av struktur. Eftersom arbetet präglas av många kontaktytor är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga. Vi förutsätter att du har en hög integritet och ett gott omdöme.

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning. Regeringskansliet tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta chefsjurist Maria Hedegård på 08-405 25 50 eller Rättssekretariatets enhetschef Louise Hallquisth på 08-405 20 86. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Patricia Nordlånge på 08-405 13 39. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Karina Åbom-Engberg för ST och Lars Vestberg för Seko, nås på 08-786 62 98. Övriga nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 18 juni 2023.  

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2023
  • Ansök senast: 18 juni 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


31 maj 2024