Administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Fritid- och kulturförvaltningen söker en administrativ assistent.

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent på Fritid- och kulturförvaltningens kansli är du en viktig kontaktperson för föreningslivet och enskilda utövare inom fritids- och kultursektorn i Arboga.

Eftersom vi är en liten kommun så ingår en rad olika arbetsuppgifter i tjänsten.
Bokningar, nyckelkvittenser och faktureringar via bokningssystemet FRI. Uppdrag kring bokningar kommer via telefon, mail och personliga besök.

Terminsplanering och grundschema för föreningsbokningar i FRI.
Deltagande och sekreteraruppgifter vid föreningsträffar och andra informationsmöten.
Ekonomiassistentuppgifter med sakgranskning, kontering och fakturering.
Administration av lotteritillstånd.

Övriga förekommande administrativa arbetsuppgifter inom förvaltningen.
Arbetet innebär daglig kontakt med föreningar och privatpersoner.

Kvalifikationer
Gymnasiekompetens.

Du har kännedom om eller erfarenhet av föreningsverksamhet.
Då mycket av arbetet sker i datamiljö är goda kunskaper i Word och Excel en förutsättning. Du har även god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har kunskap om verksamhetssystemen FRI och ekonomisystemet Raindance samt erfarenhet och kunskap om uppföljning och statistik inom fritids- och kulturområdet.
Som person är du serviceinriktad, mån om ett gott bemötande och har lätt för att knyta kontakter.
Du är van vid att arbeta med människor och har en god social kompetens.

Arbetstid och omfattning
Tillsvidare 100%.
Tillträde efter överenskommelse

Lön
Individuell lönesättning

Kontaktperson
Förvaltningschef Annica Andersson, 0589-871 54.

Facklig kontakt
Vision: Carl-Johan Victorin: 0703-71 63 74.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2017-05-13.
Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 401/17

Välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss all kontakt från annonserings-, rekryterings- och bemanningsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Åsa Påhls
0589-870 36
HR-specialist Carola Lilja
0589-871 24
Vision Carl Johan Victorin
0589-87083
SSR Clary Burman
0589-871 50
Enhetschef Seid Dujsic
0589-876 16
Bitr rektor Malin Sigmundsson
0589-873 19, 07
Rektor Per Gamalielsson
0589-873 10
Ordförande lärarförbundet Sylvia Bergström-Sparv
0589-873 88
LR Birgitha Algefors
0589-872 70
Rektor Lena Österlund
0589-872 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arboga kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 19 april 2017

Besöksadress

Smedjegatan 5
None

Postadress

Smedjegatan 5
Arboga, 73221

Liknande jobb


Heltidsjobb som administratör på Swedbank!

Heltidsjobb som administratör på Swedbank!

2 maj 2024

Sommarjobba på på enheten Administration och Service!

Sommarjobba på på enheten Administration och Service!

2 maj 2024