Administrativ assistent äldreomsorgen

Administrativ assistent äldreomsorgen

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

 

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.

Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; Avdelningen äldre, Avdelningen myndighet och Avdelningen för barn unga och vuxna.

 

Arbetsuppgifter

Som administrativ assistent inom äldreomsorgen har du en enorm bredd i arbetsuppgifter. Du kommer att fungera som koordinator i verksamheten vilket innebär ett nära samarbete med enhetschefen och även tät kontakt med personalen. Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att ansvara för bemanning, schemläggningssystemet TimeCare och TimeCare pool, personalsystemet PS Självservice, verksamhetssystemet Combine, kvalitetsledningssystemet samt systemet där man hanterar anställningsavtal, Winlas. 

Du kommer även att hantera fakturor, beställningar, inköp, boka lokaler, boka utbildningar, förbereda och skriva protokoll på möten, hantera hyresgästernas nycklar och fickpengar, handkassor samt göra felanmälningar på allt som rör fastigheten, ansvara för larmsystemet, handleda extratjänster/nystartsjobbare samt i övrigt inom verksamheterna förekommande arbetsuppgifter som assistent. 

 

Vi ​söker​ ​dig

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som lägst har en gymnasieexamen med administrativ/ekonomisk inriktning. Du har flera års erfarenhet av administrativt arbete och en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Du ska ha goda kunskaper inom ekonomi och personaladministration. Körkort är ett krav.

 

 

Dina​ ​egenskaper

För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur, vara självgående och våga ta egna initiativ. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, trivs att samarbeta med andra och trygg i dig själv och i din professionella roll. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och våga föreslå förändringar. 

Som person trivs du i en roll med många olika parallella uppgifter i tidvis högt tempo. Du måste vara ekonomiskt medveten, vara kvalitetsmedveten och att kunna se möjligheter i att aktivt kunna bidra till att utveckla vår verksamhet. Du måste kunna arbeta självständigt men ska även ha förmågan att arbeta i team och bidra till att helheten fungerar.  

Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.

 

Varaktighet,arbetstid

Tillsvidareanställning 100 %, dagtid
Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse. 

Lön

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2022-05-31

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


Vikariat, forskningssamordnare

28 maj 2024

28 maj 2024

Administratör / Kalkyl

28 maj 2024