Administrativ assistent, Avd för Individ & Familj - Enheten Barn & Ungdom

Arbetsbeskrivning

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Barn och ungdomsenheten utreder och beviljar eventuella vård- och stödinsatser för barn och ungdomar samt deras familjer. Familj och ungdom består av tre utredningsgrupper, en familjevårdsgrupp och en familjerättsgrupp. Enheten består av c:a 45 medarbetare.

Nu behöver vi dig som vill vara med och bidra i vårt arbete!

1 plats(er).Som administrativ assistent har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en spännande miljö i nära samarbete med två andra administrativa assistenter, socialsekreterare och chefer inom socialtjänstens enhet Barn & Ungdom, där ekonomi och administration är dina huvudsakliga ansvarsområden inom vilka du samverkar och stödjer enheten.

Viktiga delar i arbetet är hela lönehanteringsprocessen för familjehem, att behandla fakturor i Agresso, administrera återsökning av pengar samt handlägga enkla faderskapsärenden kopplat till Familjerätten. I rollen ingår att löpande bidra med administration i klientärenden och i övrigt vara ett administrativt stöd för enhetens chefer. Andra uppgifter i tjänsten gäller avtal och inköp, samt sammanställningar av rapporter och statistik.

För att fungera och trivas bra i rollen behöver du ha en utpräglad samarbetsförmåga och servicekänsla, vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Du har god numerisk förmåga, vilket innebär att du tycker om att arbeta med siffror, förstår numeriska underlag och löser numeriska uppgifter snabbt och korrekt. Du är noggrann och ansvarsfull.

Du är därtill självgående och strukturerad i ditt arbetssätt, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt.

Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande och har vana att arbeta i Excel. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med kundreskontra i ett ekonomisystem och har grundläggande redovisningskunskaper. Erfarenhet av arbete i IT-systemet Paraplyet är meriterande.
Vi ser även att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Lotta Persson-Öhrn,08-508 03 127


Toni Mellblom, Avdelningschef, 076-1203146
Kristina Wennström, Vision, 08-508 03 537 (facklig)

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Delgado Diaz

Lotta Persson-Öhrn

Pia Wistam

Gudrun Johansson

Mari Sjöberg

Sammanfattning

Besöksadress

-
None

Postadress

Box 4066
Stockholm, 11220

Liknande jobb


Tentamensvärd till tentamensservice- intermittent med timlön

30 april 2024

Huvudvärd till tentamensservice - intermittent med timlön

30 april 2024