Administrativ assistent, heltid Resursenheten

Arbetsbeskrivning

Resursenheten inom Barn- och utbildningsförvaltningen förmedlar stöd av olika slag till personal, barn och föräldrar inom förskola och skola.Vi köper också skolplacer-ingar i länet.

Vi söker en assistent som kan ta hand om vår administration av avtal, fakturahantering, budgetuppföljning blandat med enkla rutinuppgifter.Telefonkontakter från för-skolor, skolor och föräldrar ingår.Skriva mötesanteckningar, underlag för avtal, sköta viss personaladministration.

Du behöver ha ett öppet sinne och gilla blandningen av stort och smått.Noggrannhet, ordning och reda är en förutsättning (men med tolerans för andras oordning).Datavana (Excel) för att klara budgetarbete/uppföljningar och god verbal förmåga i både tal och skrift.
Arbetet kräver både förmåga till självständigt arbete och gott samarbete.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för tjänsten.För att tillgodose jämn könsfördelning ser vi gärna manliga sökande.
Arbetsplatsen finns i Solna Stadshus där en del av Resursenheten är placerad.

Vi tror att du har en administrativ utbildning, lägst gymnasienivå, och dokumenterad erfarenhet av liknande administrativt arbete, gärna från skolområdet.



Sammanfattning

Liknande jobb


Tentamensvärd till tentamensservice- intermittent med timlön

30 april 2024

Huvudvärd till tentamensservice - intermittent med timlön

30 april 2024