Administrativ assistent - HR & kommunikation

Administrativ assistent - HR & kommunikation

Arbetsbeskrivning

Till vårt kontor i centrala Stockholm söker vi just nu en glad och nyfiken kollega som vill bli en del av vårt administrativa team. 😃
Du kommer vara en viktig del i vårt adminteam - med mycket eget ansvar men också en back-up till befintligt admin-team. Läs mer nedan vad vi söker!

Kort om företaget...
Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln att öka sin försäljning! Vi har cirka 250 duktiga medarbetare ute i butik vaje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en branschunik kompetens inom just dryckeskategorin.

Dina arbetsuppgifter...
Du kommer vara den stor del av administrationsavdelningen inom det administrativa arbetet. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat mindre team som värdesätter samarbete och att ha kul på arbetsplatsen. Då teamet är mindre får man vara beredd på att rycka in och göra många olika typer av arbetsuppgifter - med fokus på HR och kommunikation.
Du kommer arbeta med många olika arbetsuppgifter: såsom bl.a.
Avtalssupport (bl.a. skapande av anställningavtal, avtalsgranskning av t.ex. kollektivavtal)
Intern kommunikation (on/off-boarding för medarbetare,
Mycket arbete i vårt interna affärssystem
Uppföljningar och presentationer i Office-paketen (främst Excel och PowerPoint)
Projektledning (Google Forms, Office-paketen)
Kontorsansvar som innefattar inköp av inventarier, förbrukningsvaror etc
Support vid rekrytering (högsäsong)

Dina arbetsredskap kommer bestå av arbetsdator och arbetstelefon (via arbetstelefon sker mycket kontakt med kollegor och medarbetare på fältet).
Du kommer rapportera till administrativ chef och kontorschef.


Din arbetsbakgrund och egenskaper...
För att lyckas i denna roll ser vi att du är framåt, social och glad. Du är inte rädd för att rycka in där det behövs eller prova på nya arbetsuppgifter. Du ska kunna identifiera behov och ta egna initiativ. Du kommer tilldelas ett stort eget ansvar vilket värdesätter en hög ambition och arbetsmoral.
Vi ser gärna att du har arbetat på kontor på tidigare arbetsplats/arbetsplatser där du byggt upp kunskap i någon eller några av ovan nämnda arbetsuppgifter.
Då dina arbetsuppgifter kommer bestå av en del arbete med företagets visuella delar vill vi att du har en teknisk och estetisk ådra.
Det är av stor vikt tycker vi att du är systematisk och noggrann i dem arbetsuppgifter du tar dig an.

Övrig kompetens vi gärna ser att du har...
God datorvana
Goda kunskaper i Office-program (Excel, PowerPoint, Word)
Du har lätt för att förstå och lära dig nya system


Övrigt om tjänsten...
Tjänsten är en heltidsanställning
Månadslön
Du kommer vara stationerad på vårt kontor på Linnégatan 15 tillsammans med 4 kollegor (möjlighet till distansarbete/hemmakontor någon dag per månad)
Start enligt ö:k eller senast under mars
Kontorstider
Kollektivavtal med Unionen
Pension via Collectum
Friskvårsbidrag
Kontorshundar finns på kontoret 😊🐶


Ansökan...
För att ansöka vill vi att du skickar ditt CV med din arbetsbakgrund + personlig information om dig själv till ansokan@dryckeskonsult.se. Rubricera din ansökan med ”Administrativ assistent”.


Urval sker löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2024
  • Ansök senast: 21 mars 2024

Postadress

Sankt Eriksgatan 113 2TR
Stockholm, 11343

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024